Mine områder
Hjelp
Tone73
CHAMPION ***

Visma.net Financials - Prosjektfakturering

av Tone73

Hei, prøver nå å fakturere på et prosjekt som jeg skal fakturere enkelte fakturaer (eller en og en leverandør). Det første jeg stiller spørsmål ved er hvorfor ikke fakturanummer på bilagene før på prosjektet viser på inngående faktura fliken på prosjektet? Når jeg nå har fått kjørt prosjektfakturering og har fakturaen i utkast for å tilpasse den så må man jo korrigere på beskrivelse, det finnes ikke en kolonne der man ser fakturabeløpet som er viderefakturert (som man kan avstemme mot faktura som man har lagt ved) det finnes ikke en kolonne som viser evt. påslag (f.eks. 10%, som man har valgt). Man får ikke satt inn antall i utkastet på de enkelte linjene, sånn at hvis man skal fakturere 54% av fakturaen så kunne man ha satt inn 0,54 i antall og systemet regnet det ut. Når det kommer til legge ved fakturaene som vedlegg til faktura, får man bare opp i bilde leverandørnummer, hvorfor kan man ikke her se bilagsnummer/fakturanummer? Hvordan skal man da enkelt kunne vite at man har valgt riktig fakturaer uten at man må gjøre et eks antall klikk for å komme inn på den enkelte fakturaen for å se om det stemmer. Når man har kostnadsbærer på prosjektet man viderefakturere på, hvorfor vises ikke kostnadsbærer for salg da som det samme som står på prosjektet? Mulig alt dette er mulig å få til og at det er jeg som ikke kan det. Men tips mottas med takk. 

0 SVAR 0
Gå til de områdene du ønsker å legge til og velg "Legg til i Mine områder"