om een gepersonaliseerde navigatie te krijgen.
om een gepersonaliseerde navigatie te krijgen.
Aan welke eisen moet mijn wachtwoord voldoen voor Visma.net en hoe lang is mijn wachtwoord geldig.
Het wachtwoordbeleid voor Visma.net Financials ziet er als volgt uit:
Minimale lengte wachtwoord | 8 |
Minimaal aantal cijfers (0-9) | 1 |
Minimaal aantal hoofdletters (A-Z) | 1 |
Minimaal aantal kleine letters (a-z) | 1 |
Minimaal aantal speciale karakters | 1 |
Toegestane speciale karakters | ! " # $ % & ' ( ) * + , - . / : ; < = > ? @ [ ] ^ _ ` { | } ~ |
Gebruiker kan wachtwoord wijzigen? | Ja |
Huidig wachtwoord vereist bij wijzigen | Ja |
Wachtwoord historie bewaren? | Ja, tot 5 wachtwoorden |
Gebruiker blokkeren bij foute inlogpoging | Ja, na 8 pogingen |
Reset aantal foute inlogpogingen | Na 10 minuten |
Blokkering opheffen na foute inlogpogningen | Ja, na 30 minuten |
Wachtwoord verloopt | Nee |
Melding wachtwoord gaat verlopen | Nee |
Kunnen we dit ook aanpassen voor Visma.net HRM/Payroll? Ik zou graag minimaal 12 tekens willen en geen speciale karakters omdat die vaak fout gaan. En de lengte is belangrijker dan de complexiteit.
Beste @O Veenstra,
Helaas zijn er op dit moment geen mogelijkheden om dit wachtwoordbeleid aan te passen. In de toekomst verwacht ik wel dat dit mogelijk wordt in ons self service portaal Authentication settings waar u als klant uw eigen authenticatie beleid kunt instellen. Echter op korte termijn zal dit hier niet beschikbaar komen.
Beste @Jim Zwetsloot, is er logging in Visma beschikbaar van mislukte inlogpogingen?
@Emma Cuperus deze gegevens zijn niet direct beschikbaar. Vanwaar dat dit wenselijk is? Loop je ergens tegenaan?
@Jim Zwetsloot Dank je voor je snelle reactie. Dit is gewenst ivm interne controle in het kader van informatiebeveiliging.
@Emma Cuperus Op dit moment bieden we de mogelijkheid in ieder geval niet. We verwachten echter wel dat dit beschikbaar zal komen ergens volgend jaar in ons self service portaal Authentication settings.
@Jim Zwetsloot Helder, dank je!
Visma Software BV
HJE Wenckebachweg 200
1096 AS Amsterdam
Tel: 020-355 29 99
Copyright 2021 Visma Community. All right reserved.