annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 
Mijn Communities

(bijgewerkt door sanderdercksen VISMA ‎13-02-2019 10:55 )
  • 0 Antwoorden
  • 2 kudos
  • 652 Weergaven

Vraag

Op welke manier verwerk ik een afschriftregel in de bank wanneer dit een vooruitbetaling voor mijn leverancier betreft? 

Antwoord

Afschrifregels verwerken

In het venster Afschriftregels verwerken boeken we de uitgave op de betreffende crediteur, zonder een inkoopfactuur te koppelen. Wanneer het IBAN nummer is geregistreerd in de stamgegevens van deze crediteur, kan Visma.net deze crediteur herkennen en voorstellen. Na het verwerken van de afschriftregel is het resultaat een openstaande Vooruitbetaling op de crediteur.

Afschriftregels verwerken.png

Aflettering inkoopfactuur

De inkoopfactuur is binnengekomen en aangemaakt als geblokkeerde inkoopfactuur. Bij controle van de inkoopfactuur zijn op de tab Betalingen de openstaande vooruitbetaling(en) op deze crediteur zichtbaar. Wanneer u het veld Betaald bedrag invult en vervolgens de inkoopfactuur verwerkt is de aflettering direct uitgevoerd. De openstaande vooruitbetaling krijgt hierdoor de status Afgesloten en afhankelijk van het resterende saldo krijgt de inkoopfactuur de status Open of Afgesloten.

InkoopfacturenVoorschot.png

Controle openstaande vooruitbetalingen

Bij de controle einde van de maand kunt u gebruik maken van het venster Crediteurbetalingen met een filter op het soort Vooruitbetaling en de status Open. Vanuit dit overzicht kunt u eenvoudig een openstaande betaling openen en verrekenen met een inkoopfactuur.

Crediteurbetalingen.png

Tip: in een dashboard pagina kunt u eenvoudig een KPI widget aanmaken die het aantal openstaande vooruitbetalingen toont.

KPIvooruitbetalingen.png

Bijdragers