Mijn Communities
Help

Betalingsreferentie in combinatie met crediteurbetalingen

09-04-2019 17:10
  • 0 Antwoorden
  • 1 kudos
  • 1333 Weergaven

Vraag

Hoe kan ik een eigen tekst, zoals het externe debiteurnummer, in de betalingsreferentie vermelden, naast het factuurnummer van mijn leverancier?

Antwoord

Standaard neemt Visma.net het factuurnummer uit het veld Ref. crediteur over in de betalingsreferentie, waardoor het automatisch verschijnt in het bankafschrift van uw leverancier. 

Het is daarnaast mogelijk om per crediteur een eigen tekst toe te voegen aan de betalingsreferentie. Zo kunt u bijvoorbeeld als betalingsreferentie de tekst Relatienummer: 23919 / Uw factuur: 2019950614  laten genereren. Om deze tekst bij uw crediteuren vast te kunnen leggen moet de betaalmethode voor automatisch betalen hiervoor geconfigureerd zijn.

Betaalmethode configureren

  1. Ga naar het venster Betaalmethoden
  2. Open de stamgegevens van de betaalmethode voor automatisch betalen (2)
  3. Voeg een regel toe op het tabblad Instellingen voor crediteuren 
  4. Voer een regelnummer en in de soort selecteert u Voorvoegsel factuurnr. met een eigen omschrijving.
  5. Kies Opslaan en sluiten

2019-04-09 17_00_27-Betaalmethoden.png

Crediteur configureren

  1. Ga naar het venster Crediteuren
  2. Selecteer een crediteur en open de stamgegevens
  3. Selecteer het tabblad Betalingsinstellingen
  4. In de betalingsinstructies geeft u een eigen tekst in voor de betalingsreferentie
  5. Kies Opslaan en sluiten

2019-04-09 17_04_33-Crediteuren.png

Inkoopfactuur

In een inkoopfactuur voor deze crediteur zal het veld Betalingskenmerk automatisch de tekst van de crediteur en het externe referentienummer tonen. 

2019-04-09 17_05_59-Inkoopfacturen.png

Medewerkers