Mijn Communities
Help

Hoe kan ik het inloggen via Visma uitschakelen, zodat gebruikers via mijn eigen idP moeten inloggen?

16-01-2023 09:44 (Bijgewerkt op 09-02-2023)
  • 0 Antwoorden
  • 0 kudos
  • 567 Weergaven

Wanneer een koppeling opgezet is met een eigen identiteitsprovider (idP) om door middel van SSO in the loggen in Visma kan het wenselijk zijn om de Visma credentials uit te schakelen. Hierdoor kunnen alle gebruikers binnen het geregistreerde domein enkel nog inloggen met de credentials van de eigen identiteitsprovider.

 

De optie om de Visma credentials uit te schakelen is te vinden op de tab “Beleid”. Eventueel andere inlogmogelijkheden zoals Google kunnen hier ook uitgeschakeld worden. De functionaliteit is enkel beschikbaar indien Single Sign On is ingeschakeld.

 2023-01-12 09_56_28-Window.png

Zodra de Visma.net credentials zijn uitgeschakeld wordt de klant via de my domain (https://[mydomain].my.connect.visma.com/) pagina direct naar de inlogpagina van de externe identiteitsprovider geredirect. Wanneer de Visma.net credentials zijn uitgeschakeld zijn bepaalde opties uit de basisfunctionaliteit (zoals bijvoorbeeld het genereren van een 2FA-backupcode of een wachtwoord reset) niet meer beschikbaar. 


Let op: zorg er voor dat de koppeling eerst getest is en dat je er zeker van bent dat het inloggen via de eigen identiteitsprovider mogelijk is.

Medewerkers