Mijn Communities
Help

Veelgestelde vragen over de Scanner app

16-12-2021 12:16 (Bijgewerkt op 09-10-2025)
  • 2 Antwoorden
  • 1 kudos
  • 3811 Weergaven

Hieronder vind je de veelgestelde vragen over het inloggen en het gebruik van de Scanner app.

1. Waarom lukt het niet om in te loggen in de Scanner app?
  2. Kan ik met meerdere gebruikers tegelijk inloggen op hetzelfde account?
  3. Hoe voeg ik bedrijven toe of wissel ik tussen verschillende bedrijven?
  4. Kan ik de Scanner app ook gebruiken op een tablet?
  5. Waarom verschijnen mijn gemailde bestanden niet in eAccounting of in de Scanner app?
  6. Worden de documenten die ik per e-mail naar de Scanner app stuur automatisch herkend?
  7. Waar vind ik de foto’s terug die ik via de Scanner app heb verzonden naar eAccounting?
  8. Kan ik een document met meerdere pagina’s per e-mail versturen naar het inkomende e-mailadres van de...
  9. Kan ik een document met meerdere pagina's scannen met de Scanner app?
  10. Hoe voer ik de btw in via de Scanner app?
  11. Is het mogelijk om de foto in te kaderen?

1. Waarom lukt het niet om in te loggen in de Scanner app? 

1. Foutmelding: "Er is iets misgegaan. Probeer het later opnieuw." Update de software van je telefoon (iOS of Android) naar de meest recente versie, verwijder de scanner app en installeer deze opnieuw.
  2. Heb je geen e-mail ontvangen om je account te activeren? Of ben je je wachtwoord vergeten? Ga dan naar Vismaonline.com en voer je e-mailadres in. Klik op Volgende en kies vervolgens op Wachtwoord vergeten om een wachtwoord aan te maken.
  3. Je gebruikt nog een proeflicentie. De Scanner app werkt alleen met een actieve kooplicentie van eAccounting.
  4. De Visma voorwaarden zijn nog niet geaccepteerd. Log in via vismaonline.com op de webbrowser en selecteer rechtsboven in het veld Bedrijf de betreffende licentie. Accepteer de voorwaarden die in beeld verschijnen.
  5. Typfout of fout bij kopiëren en plakken van e-mailadres of wachtwoord. Er kan ongemerkt een spatie zijn meegekopieerd. Tip: typ je e-mailadres en wachtwoord handmatig in.
  6. Je hebt nog geen toegang tot de dienst Visma Scanner.
    Neem contact op met je accountant (als je via een samenwerking werkt) of met de hoofdcontactpersoon binnen je organisatie. Zij kunnen via Vismaonline.com onder Bedrijf jouw licentie selecteren en je vervolgens bij Gebruikers en diensten toegang geven tot Visma Scanner.
  7. Controleer of je de juiste app hebt gedownload: Visma Scanner.
    Open daarna de app en selecteer de dienst eAccounting (zie de afbeelding hieronder).

RobertdeBoer_0-1759923718098.png

(Terug naar boven)

2. Kan ik met meerdere gebruikers tegelijk inloggen op hetzelfde account?

Officieel wordt inloggen onder hetzelfde account in de Scanner app op meerdere smartphones tegelijkertijd niet ondersteund. Wij adviseren om kosteloos een extra gebruiker aan te maken en deze toegang te geven tot de dienst Visma Scanner. 

(Terug naar boven)

3. Hoe voeg ik bedrijven toe of wissel ik tussen verschillende bedrijven?

Wanneer je bent ingelogd in de Scanner app, tik je linksboven op de drie witte bolletjes of streepjes. Selecteer vervolgens Bedrijven en kies + Bedrijf toevoegen of selecteer het juiste bedrijf uit de lijst.

(Terug naar boven)

4. Kan ik de Scanner app ook gebruiken op een tablet?

De Scanner app is ontwikkeld voor gebruik op smartphones. Officieel wordt gebruik op tablets (bijvoorbeeld iPad) niet ondersteund.

(Terug naar boven)

5. Waarom verschijnen mijn gemailde bestanden niet in eAccounting of in de Scanner app?

Mogelijke oorzaken kunnen zijn:

1. In de Scanner app staat de optie Verstuur automatisch/naar boekhoudsoftware uitgeschakeld. In dat geval verschijnt de PDF of foto niet automatisch in eAccounting, maar blijft deze wel beschikbaar in de Scanner app. Je kunt deze handmatig verzenden naar eAccounting.
  2. Het e-mailadres dat je hebt gebruikt, kan verkeerd zijn. Controleer dit via Instellingen > Inkomend e-mailadres bij het juiste bedrijf in de Scanner app . Bij het versturen moet het juiste e-mailadres in het veld Aan staan, niet in CC/BCC.
  3. Geëmailde documenten die worden doorgestuurd (forwarded) naar het inkomende e-mailadres van de Scanner app wordt niet ondersteund. Stuur e-mails direct naar het inkomende e-mailadres van de Scanner-app.
  4. Controleer of u het juiste e-mailadres heeft ingevoerd. Ons advies om deze handmatig in te voeren. 
  5. Je hebt mogelijk niet de juiste licentie of uitvoering van het pakket. Neem contact op met je accountant of hoofdcontactpersoon. Zij kunnen in Visma Online onder Gebruikers en diensten jouw licentie selecteren en (gratis) toegang geven tot de Scanner app.
  6. Er is mogelijk een technisch probleem. Probeer de app te verwijderen, opnieuw te downloaden en te installeren. Lukt het nog steeds niet, neem dan contact op met onze supportafdeling.

(Terug naar boven)

6. Worden de documenten die ik per e-mail naar de Scanner app stuur automatisch herkend?

Van belang is dat de optie Automatische interpretatie is ingeschakeld onder Instellingen in de Scanner app.

Let op: documenten die je per e-mail naar het inkomende e-mailadres van de Scanner app stuurt (eindigend op vismadoc.net) worden momenteel niet automatisch geïnterpreteerd. Alleen PDF-bestanden die handmatig worden geüpload in eAccounting of foto's die rechtstreeks via de Scanner app worden gemaakt, worden automatisch herkend.

Wil je automatische herkenning bij het mailen? Dan adviseren wij gebruik te maken van onze betaalde dienst AutoInvoice. Hiermee worden de foto’s niet alleen herkend, maar wordt ook automatisch een concept-inkoopfactuur klaargezet in de module Inkoop - Concepten.

(Terug naar boven)

7. Waar vind ik de foto’s terug die ik via de Scanner app heb verzonden naar eAccounting?

Je vindt ze onder Inkoop - Geuploade foto’s in eAccounting.

(Terug naar boven)

8. Kan ik een document met meerdere pagina’s per e-mail versturen naar het inkomende e-mailadres van de Scanner app?

Ja, dat kan. Er wordt dan één document toegevoegd in eAccounting.

(Terug naar boven)

9. Kan ik een document met meerdere pagina's scannen met de Scanner app?

Ja, je kunt meerdere pagina's van hetzelfde document scannen. Het is niet mogelijk om meerdere afzonderlijke documenten achter elkaar te scannen.

(Terug naar boven)

10. Hoe voer ik de btw in via de Scanner app?

Gebruik hiervoor het veld Btw. Heb je te maken met meerdere btw-tarieven (laag en hoog)? Voer dan het totaalbedrag aan btw in in de Scanner app en maak de splitsing achteraf in eAccounting.

(Terug naar boven)

11. Is het mogelijk om de foto in te kaderen?

Wanneer de Scanner app op een smartphone met iOS (Apple/Iphone) is geïnstalleerd is deze optie wel aanwezig en bij telefoons die werken op Android (Samsung, Huawei, etc) niet.  

(Terug naar boven)

Opmerkingen
Anonymous
Niet van toepassing
door Anonymous

Hallo,

Iedere keer bij het scannen van een factuur met de scan app vult de App het BTW nr in bij KvK nr? 

Is dat een algemeen probleem? Kan ik zelf oplossen?

Met vriendelijke groet,

Hans

Rens de Jongh
CONTRIBUTOR ***
door Rens de Jongh

Als ik een bonnetje wil scannen, verschijnt er vaak een blauw vlak en neemt ie de foto automatisch. Dat is op zich genomen een mooie optie, want je hebt geen omgevingsvervuiling. Maar... bekijk je de foto, dan lijkt of alles erop staat. Sla ik hem op en verstuur ik deze, dan valt er aan de boven- en onderkant een stuk weg. Dat is erg lastig. Dus neem ik de foto voordat ie hem automatisch neemt, dan maar wat omgeving erbij, die je evt handmatig ook weg kunt halen. Maar doe ik iets fout of werkt dat gewoon niet goed? Want bij klanten die op die manier iets insturen, zie ik dat ook en moet je er daar weer achteraan om een goed versie te hebben waar al het benodigde opstaat.

Vr gr. Rens