Mijn Communities
Help

Idee: BTW in Dashboard

door Roel van der Meulen (Bijgewerkt ‎13-04-2018 15:19 door Roel van der Meulen VISMA )

Idee van @bart:
"Ontvangen BTW reserveer je natuurlijk netjes. Ik doe dat het liefst op mijn bedrijfsspaarrekening.

 

Het zou fijn zijn om in het dashboard direct een overzicht te hebben van het bedrag wat je nog hebt af te dragen over de huidige periode.

 

Het mooiste is natuurlijk om meteen twee bedragen te laten zien.

 

  1. Het totaalbedrag van de BTW aangifte in de huidige periode.
  2. Bedrag van punt 1) min het BTW bedrag van nog niet betaalde facturen."

 

Datum: 05-03-2018 23:55
Status: Nieuw (0 kudos ontvangen)

 

---
Reactie van: @Marten Voort
Datum: 15-03-2018 14:00
"Beste Bart, dank voor deze toevoeging!

 

Misschien niet helemaal zoals je zou willen, maar op dit moment is het al goed mogelijk om het btw element van zowel de betaalde als onbetaalde facturen in het dashboard te zien:
btw dashboard.png

Het te betalen (of te ontvangen) bedrag aan btw is in te zien door te klikken op de week waarin de btw betaalbaar is, ook als de aangifte nog niet is geboekt:
btw dashboard2.png

Aangezien zowel de huidige stand van de liquide middelen (dus ook de bedrijfsspaarrekening) als de nog te betalen en onvangen facturen (incl btw) worden meegenomen in de liquididteitsprognose is deze een betrouwbare indicatie, uiteraard voor zover de inrichting correct is en alle informatie verwerkt is in Visma eAccounting."

 

---
Reactie van: @bart
Datum: 15-03-2018 15:00
"Ja ik zie het.
Leuk als je BTW per maand afdraagt. (BTW afdracht om de vier weken zoals in de screenshot)

Maar niet handig als je BTW per kwartaal afdraagt. Dat is eens is de 13 weken.

De Liquiditeitsprognose is maar 8 weken dus valt je BTW afdracht de eerst 4 of 5 weken buiten de grafiek........

Moet je alsnog naar de tab BTW aangifte, om het te reserveren bedrag op te halen.........

 

Hoe kunnen jullie Vimsa eAccounting nog beter maken:

  • Vermeld af te dragen BTW specifiek in Dashboard. Bijvoorbeeld in aparte Dashboard Widget
  • Maak de periode van de Liquiditeitsprognose instelbaar. Bijvoorbeeld in aantal maanden. (En zorg er voor dat die instelling tussen login sessie onthouden wordt)
  • Maak Liquiditeitsprognose horizontaal scrolbaar"

 

---
Reactie van: @Marten Voort
Datum: ‎19-03-2018 13:54
"Beste Bart,
Dit zijn prima aanvullingen, hartelijk dank!"

0 ANTWOORDEN 0