Mijn Communities
Help

Idee: Mogelijkheid tot afwijkend BTW percentage

door Roel van der Meulen (Bijgewerkt ‎13-04-2018 16:14 door Roel van der Meulen VISMA )

Idee van @EMulleners
"Voor sommige boekhoudingen is het noodzakelijk dat er gewerkt kan worden voor een afwijkend BTW percentage (anders dan 0% , 6% of 21%)."

 

Datum: ‎03-01-2018 17:33 
Status: Nieuw (1 kudo ontvangen)

 

---
Reactie van: @Bob Huisman
Datum: 23-01-2018 14:15

"Dit is een duidelijke wens.

Het is wel goed om hier te vermelden dat je in Visma eAccounting ook rechtstreeks kunt boeken op de btw grootboekrekening. Deze bedragen komen ook automatisch in je BTW aangifte. Zet daarvoor bij de juiste grootboekrekening (Instellingen/Rekeningschema/Bewerk grootboekrekening) 'Blokkeer handmatige boekingen' uit.

In dit overzicht zie je welke grootboekrekeningen worden gebruikt in het standaard rekeningschema van Visma eAccounting. Ben je gestart met een eigen rekeningschema, op basis van een audit-file, dan zie je via Instellingen/Bedrijf/Btw-codes welke grootboekrekening is gekoppeld aan de btw-code."


---
Reactie van: @EMulleners
Datum: ‎23-01-2018 17:24
"Dankjewel Bob, ik heb in afwachting van deze mogelijkheid het BTW% inkoop van 6% hiervoor als workaround gebruikt en de bedragen handmatig berekend en overschreven. Niet ideaal maar gezien het aantal transacties was het nog te doen. Je krijgt dan wel een waarschuwing bij de BTW aangifte en het is omslachtig en zonder automatische berekening, maar voor nu de enige manier om hier omheen te werken."

 

---
Reactie van: @Anonymous
Datum: ‎24-02-2018 16:11
"Wat je ook kunt doen is per periode een BTW correctie door te voeren als je de BTW aangifte moet opstellen."

 

---
Reactie van: @EMulleners
Datum: 26-02-2018 14:02
"Beste Sander,
Dit is wel een goede workaround als het een groter aantal transacties betreft. Nu gebruik ik als workaround de voorbelasting laag en pas per transactie het juiste BTW bedrag aan maar als deze code verder toch niet gebruikt wordt voor BTW laag is het inderdaad mogelijk om het in één transactie per aangiftevak te doen. Goeie tip totdat we wel met afwijkende % kunnen werken!"

0 ANTWOORDEN 0