Minun alueeni
Apu
Anonymous
Entinen jäsen

Kirjanpidon tositteen poisto ja sen tuonti uudelleen kirjanpitoon ostoreskontrasta Visma Nova

tekijä Anonymous

Hei. Ongelma taasen jonka sain ihan itse aikaan 🙂 Kirjasin ostoreskontraan tositteen vuodelle 2017 ja vein sen normaalisti kirjanpitoon. Nyt huomasin että en voi tehdä kirjausta/siirtoa näin. Voinko poistaa viemäni tositteen kirjanpidon puolelta? Päivittyykö numerosarja automaattisesti kun tosite joka pitäisi poistaa ei ole viimeinen?

Nyt minun pitäisi viedä tämä sama tosite vuoden 2018 kirjanpitoon (muutin tositteen päiväyksen siis 1.1.2018) mutta eipä se sitä tuonutkaan uudestaan vuodelle 2018.

Mikä olisi oikea tapa toimia tässä tilanteessa?

1 VASTAUS1
Olli Hietala
VISMA

tekijä Olli Hietala

Hei MinnaV,

 

kiitos viestistäsi. Jos poistat tositteen Kirjanpidosta ja tosite ei ole viimeinen ei ohjelma päivitä numerosarjaa automaattisesti vaan numerointiin jää tyhjä väli poistetun tositteen kohdalle. 

 

Tositteet voi esim. numeroida uudelleen päivämäärän mukaan kun ensin muutat ohjelman pääruudulla Asetukset > Numerosarjat- näkymässä tositelajisi numeroksi esimerkiksi 0. Sitten mene Kirjanpitoon Tiedosto > Tositteiden numerointi ja rajaa tositteet 1-99999999 mukaan niin ohjelma numeroi tuon numerovälin päiväyksen mukaiseen järjestykseen ja tyhjät välit poistuvat.

 

Kerroit myös ettei korjaamasi ostolasku enää siirry oikealle vuodelle. Tämä johtuu varmaankin siitä että käytät optiota 'tuo vain tuomattomat' Kirjanpidon Tiedosto > Tietojen tuonti- ikkunan optioissa. Tuo optio estää jo kertaalleen siirrettyjen tositteiden siirron kirjanpitoon. Tässä kohtaa tekisin niin että ottaisin tuon option nyt väliaikaisesti pois ja sitten tekisin tuonnin niin että rajaisin tuonti ruudun rajauksissa mukaan vain tuon puuttuvan tositenumeron.

 

Toivottavasti pääset tällä ohjeella asiassa eteenpäin. Jos ei edelleenkään onnistu niin kannattaa soitella tukeemme niin voimme katsoa tilanteen etäyhteydellä läpi kanssasi.

 

-Olli, Nova sovellustuki

Sinulla ei ole yhtään suosikkia valittuna.