Minun alueeni
Apu
Marko Koivuniemi
ACTIVE CONTRIBUTOR *

Monikollisten tuotteidet tiedot

tekijä Marko Koivuniemi

Ajattelin tässä kysellä että miten muut ovat hoitaneet asioita joka meillä vaatii vähän päänraavintaa ja erinäisiä purkkavirityksiä. Jos ajatellaan että meillä on Olli-sohvapöytä (yhteys avualiaaseen helppariin on täysin hietaisen ajatusrakennelman varaan kasattu). Pöytä koostuu kansista ja jaloista ja tuotteen tiedoissa on 2 CLL ja kokonaisuudet kilot/kollit/kuutiot. Kuitenkin tuotantoajon yhteydessä tulostettaville pakkaustarroille olisi hyödyllistä saada tiedot mitä nimenomaiseen pakkaukseen kuuluu ja kilot, kollit, kuutiot pakkauskohtaisesti.  

Vaihtehtoina on kirjata kollit erikseen positio 1 kansi ja positio 2 jalka. Tämä taas on kömpelöä tuotannonohjauksen /työmääräimen kanssa koska nimenomaan ne pitää kulkea yhtämatkaa koska esim. sohvien pintamateriaalien kanssa pitää käytännössä varmistaa että mahdollisimman läheltä samaa kangaspakkaa saadaan samaan tilaukseen koska hienonhienoja sävyeroja voi aina olla pakkojen välillä. Lisäksi erilliskirjaus on "epäeleganttia" myynnin tilastoinnin raporttien kannalta - tilastoissa näkyy vain että on mennyt tämänväristä kantta ja tämänväristä jalkaa kun myyntimiehiä kiinnostaa että tämä yhdistelmä on mennyt. 

Toinen esimerkki on että jos on tilattu vaikka sohvaryhmää 3 kpl. Joissa yhteen sohvaan menee 2 kollia. Käytännössä meillä on viritys joka tulostaa tarroja joissa näkyy mikä kolli on ryhmästä kyseessä ja monesko ryhmä menossa. Tämä on tehty raporttipohjan virityksellä - joka ei toimi jos tuotantoajoa tehdäänkin kahdessa vaiheessa vaan ryhmälaskuri aloittaa aina ykkösestä. Varmasti Visman konsultointi auttaa - mutta ajattelin silti vähän julkisestikin herätellä ajatuksia. Jos joku muu on jo taklannut ongelmia tai on miettinyt samoja asioita niin näkökulmia ja ajatuksia ei koskaan ole liikaa. Kun itse olen noita purkkaviritys-raporttipohjia miettinyt ja tehnyt niin voi hyvin olla että olen hitsautunut omaan ajatusmalliini. Ja toisaalta taas kaikki eivät välttämättä edes ole tietoisia mitä kaikkea Crystal Reportsilla on saavutettavissa. 

1 VASTAUS1
Markus Nikkanen
CONTRIBUTOR **

tekijä Markus Nikkanen

Hei Marko,

Saisiko tuota rakenteelle/työvaiheelle lisättyä, jollakin numerokentällä, raportille ryhmittää numerot omiksi tarra arkeiksi.

 

 

Itse "purkka" ohjelmisto kehittäjänä. Suosittelen -Microsoftin Power Appsin  -Power Automate  -Power Automate Desktopin  tai muun websirvice ohjelman käyttöä Novan avuksi jolla. Novan yksisuuntainen toimintaputki laajenee loputtomiin. 

 

 

En tiedä mitä mieltä visma on näistä MS PowerPlatform ohjelmista, itse pidän mahdollisuutena joka laajentaa novan toimintakapasiteettiä kun vaihtoehtona on vaihto laajempaan järjestelmään. 

 

Sinulla ei ole yhtään suosikkia valittuna.