Minun alueeni
Apu
Marko Koivuniemi
ACTIVE CONTRIBUTOR *

Nova 10.3 - Uuden laskutusohjelman lomakemäärittelyt eivät toimi ja muuta pientä rutinaa

tekijä Marko Koivuniemi

Tämä nyt ei ole keskustelunavaus koska tämä on vain tieto joka ilmeni eilen. Eli lomakemäärittelyt täytyy tehdä vanhan laskutuksen puolella. Näin merkittävä tieto olisi saanut olla versiosaatteessa.

Lisäksi tieto työasemaversion päivitystarpeesta olisi helpottava tieto ettei asia selviä sitten siinä vaiheessa kun asennukset ovat loppusuoralla. Tällöin tietäisi varautua paremmin:

Työasemaversio (default) - päivitys vaaditaan jos työasemaversio < NN.YY

Työasemaversio (local) - päivitys vaaditaan jos työasemaversio on < NN.ZZ. 

 Enkä edelleenkään jaksa olla ihmettelemättä miksi ei palvelimelta uusia tiedostoja kopioida automaattisesti edes työasemaversion (local) -asennuksen yhteydessä saati sitten aina kun päivityksiä on palvelinympäristöön asennettu.

5 VASTAUSTA5
Siruv
CHAMPION *

tekijä Siruv

Hei, entä jos vanhassa Novassa on vuosikausia käytetty samat lomakemäärittelyt, niin uuteen Novaanko ne siirtyvät 

automaattisesti?

Marko Koivuniemi
ACTIVE CONTRIBUTOR *

tekijä Marko Koivuniemi

Uusi Novan laskutus käyttää samoja asetuksia - asetusmuokkain ei vain toimi uudessa. Eli uutta laskutusta voi käyttää kyllä huoletta tältä osin.

Päivi P
CONTRIBUTOR **

tekijä Päivi P

Juu, pienet mutta käyttömukavuuden kannalta niin tärkeät raportti- ja lomakemuotoilut eivät ole todellakaan Novan vahvinta aluetta pääkäyttäjän kannalta. Tässä kuitenkin motkotin lähinnä uuden Laskutuksen näytössä näkyvistä kentistä. Vanhassa ne sai muotoiltua Taulukkomääritysten maskeilla. Nyt ei näytä olevan mitään keinoa. Toivoisin olevani väärässä.

Päivi P
CONTRIBUTOR **

tekijä Päivi P

No, todellakin olisi pitänyt kertoa. Ei siis puheista huolimatta uusi korvaa vielä vanhaa. Itse olen hukannut aikaa etsimällä, mistä säädetään desimaalien lukumäärää. Meidän tapauksessa kpl-hinnoilla voi olla 3-4 desimaalia. Kahdella ei pärjää. Toisaalta desimaalit määräsarakkeessa haittaavat luettavuutta. Joko on hyvin piilotettu tai sitten sitä ei vain ole.

Marko Koivuniemi
ACTIVE CONTRIBUTOR *

Samaa mieltä olen. Mutta ymmärtääkseni desimaalien lukumäärä on raporttiräätälöintiä vaativa juttu. Ainakin meillä minä olen tehnyt pariin kohtaan tuollaisen juurikin samasta syystä. Eli jokaisellä kentällä on raporttipohjassa ominaisuudet missä muodossa se esittää luvut: desimaalit, tuhaterottimet jne. Olisi kyllä kätevää jos tuo olisi lomakemäärittelyissä mutta teknisesti tuo taitaa olla vaikea toteuttaa em. syystä.

Sinulla ei ole yhtään suosikkia valittuna.