Minun alueeni
Apu
Marko Koivuniemi
ACTIVE CONTRIBUTOR *

Nova, sähköpostin lähetys ja O365

tekijä Marko Koivuniemi

Käytössä on Telian O365 ja normikäyttäjillä Outlook -asennettuna koska Nova on paikallisella palvelimella. Toisaalta osa käyttäjistä käyttää Novaa RDP:llä jolloin pitää viritellä sähköpostitili myös etätyöpöydälle. SMTP-lähetystapa on tietysti vaihtoehto mutta moni käyttäjä kokee sen karvahattuversioksi kun osoitteisto yms. eivät ole vapaasti käytettävissä. Lisäksi O365-ympäristössä ei välttämättä ole niin itsestääänselvää löytää varmasti toimiva konfiguraatio SMTP-palvelimelle jota voisi käyttää esim. Novassa ja myös vaikka kopiokoneiden skannauksessa.  Ihmiset myös tuntuvat haluavan että meili lähtee heidän omalla osoittellaan.

Normi SaaS-käyttäjät varmaan käyttävät pakosti SMPT:tä? (Meidän räätälöintien vuoksi meille SaaS ei ole ratkaisu kuitenkaan.)

Niin oliko mulla jotain asiaakin - kunhan vain mielipiteitä miten muualla asioita on mietitty. Jos palvelimet ulkoistetaan virtuaalipalvemiksi jonnekin konesaliin niin pakko lienee siirtyä SMTP-lähetysmuoton sillä jos  käyttäjille pitää viritellä sähköpostit etäkäyttöpalvelimelle niin kapasiteettitarve kasvaa melkoisesti ja se taas maksaa kk-maksussa.

Joka tapauksessa olen laittanut jokin aika sitten kyselyn että jos asetus SMTP/MAPI voisikin olla käyttäjäkohtainen - se antaisi pelivaraa. Esim. niin että yleisasetus valitsisi oletuksen kaikille ja siitä voisi käyttäjän takaa poiketa halutessaan.

1 VASTAUS1
JarnoK
CONTRIBUTOR ***

tekijä JarnoK

@Marko Koivuniemi  kirjoitti:

Joka tapauksessa olen laittanut jokin aika sitten kyselyn että jos asetus SMTP/MAPI voisikin olla käyttäjäkohtainen - se antaisi pelivaraa. Esim. niin että yleisasetus valitsisi oletuksen kaikille ja siitä voisi käyttäjän takaa poiketa halutessaan.


Meillä on myös samoja ongelmia ja tämä olisi loistava lisä.

Käyttäjä voisi jopa itse valita vaikka osoitevalinta ikkunassa, että kunpaa tapaa käyttää.

 

PS. Olisi kiva myös jos Mapin sais toimiin myös 64bittisessä Outlookissa.

Sinulla ei ole yhtään suosikkia valittuna.