Minun alueeni
Apu
Marko Koivuniemi
ACTIVE CONTRIBUTOR *

On-premise-Nova käyttäjille kysymys

tekijä Marko Koivuniemi (Päivitetty ‎19-03-2026 15:58 tekijä Marko Koivuniemi )

Ajattelin että joskus voisi olla hyötyä tietää kenellä kaikilla Nova pyörii omalla palvelimella eikä sovelluspalvelussa. Vertaistukeakin voisi saada suoraan joltakin ja ehkä yhteisiä kehitysehdotuksia Visman suuntaan jos on yhteisiä tarpeita. Itseäni ainakin huolestuttaa  tilanne jossa Novan ydinasiat (eli kaikkeen tulostamiseen liittyvät) ovat nyt ihan eri raiteella sovelluspalvelun versiossa verrattuna on-premise-versioon etenkin kun on uutisoitu aika nopeasta siirtymästä kokonaan pois rpt-pohjista sovellusversiossa. Anssi toki minua yrittää lohdutella säännöllisesti mutta sieltä se epävarmuus aina kuitenkin herää. 

Minut tavoittaa tarvittaessa etunimi.sukunimi (a) pohjanmaan . fi -osoitteen kautta. 

2 VASTAUSTA2
Marko Koivuniemi
ACTIVE CONTRIBUTOR *

tekijä Marko Koivuniemi

Pitäisiköhän minun pyydellä anteeksi. Näkemyksien ja ajatusten vaihto ja vertaistuki näköjään viedään pois. 

Keskustelualueen tulevaisuus

Nykyinen keskustelualue päättyy maaliskuun loppuun (31.3.2026). Tämän jälkeen tarkastelemme keskustelualueen jatkon tarpeellisuutta ja sitä, missä muodossa yhteisöllinen tuki parhaiten palvelee käyttäjiämme jatkossa." 

Tomi Koskenvuori
CONTRIBUTOR ***

tekijä Tomi Koskenvuori

Meillä on käytössä On-Prem Nova, kuten varmaan on voinut aikaisemmista postauksista päätellä. Tulostus on meillä vähäistä paperille, mutta tilauksia ja vahvistuksia tulostetaan paljon sähköpostiin. Meille kriittinen ominaisuus on Huoltotyöt, joka positiivisena yllätyksenä oli nyt kuitenkin otettu uuteen Myyntitilauksiin mukaan (vaikka ei toki vielä toimikaan). Jossain vaiheessa tätä oltiin pudottamassa kokonaan pois, joka olisi pakottanut meidät pois Novasta, mutta joku sai tämän tapeltua takaisin tuotekehityksen piiriin. 

Sinulla ei ole yhtään suosikkia valittuna.