Minun alueeni
Apu
Olli Hietala
VISMA

Puhelin kadonnut tai Authenticator pitää asentaa uudelleen muusta syystä

tekijä Olli Hietala

Minulla on käytössä kirjautumisessa kaksivaiheinen tunnistautuminen connect.visma.com tililläni, mutta siihen yhdistämäni laite ei ole enään käytettävissä.

 

Miten toimin, jotta voin jälleen kirjautua tililleni?

1 VASTAUS1
Accepted solution
Olli Hietala
VISMA

tekijä Olli Hietala (Päivitetty ‎20-05-2022 11:32 tekijä Olli Hietala VISMA )

Kirjaudu connect.visma.com sivustolle normaalisti käyttäjätunnuksellasi ja salasanallasi. Kun sivusto pyytää antamaan Authenticator-sovelluksen turvakoodin valitse kohta 'Kokeile toista tapaa'.

Screenshot_81.png

Seuraavalla sivulla valitse "Käytä kertakäyttöistä hätäkoodia". Jos hätäkoodi ei ole tallennettuna voit pyytää sen ottamalla yhteyttä käyttämäsi Visma-tuotteen sovellustukeen josta sinulle voidaan toimittaa uusi kertakäyttöinen hätäkoodi.

OlliHietala_0-1653035361138.png

 

Screenshot_79.png

 

Kun käytät kirjautumisessa hätäkoodia kysyy sivusto onko sinulla enää pääsyä alkuperäiseen Authenticatoriin. Valitse "olen pysyvästi menettänyt pääsyn Authenticator -sovellukseen" - kohta niin sivusto jatkaa ohjeistamalla uuden Authenticator tilin käyttöönotossa. 

 

Screenshot_80.png

Sivusto antaa sinulle lopuksi uuden kertakäyttöisen hätäkoodin joka tulee ottaa talteen. Sivusto antaa aina sinulle uuden hätäkoodin kun aiempaa koodia on käytetty ja kirjauduttu sen avulla sisään. Talteen ottamaasi uutta kertakäyttöistä hätäkoodia tarvitaan kirjautumisessa jos puhelin on esimerkiksi kadonnut.

 

Jos kirjautumisessa on ongelmia ole yhteydessä sovellustukeemme. 

Sinulla ei ole yhtään suosikkia valittuna.