Minun alueeni
Apu
Anonymous
Entinen jäsen

Tulorekisteri: Virhe IDV0040 Unknown Finnish personal identification number or Business ID

tekijä Anonymous

Hei. Sain herjan "form of the Finnish personal identification number or Business ID is valid". Tarkistin palkansaajien sotut eli niissä ei ole virhettä. Mistä kaikkialta minun pitäisi osata tarkastaa että tuo Business ID muoto on oikein? Tilaselite on "ilmoitusta ei ole lähetetty" 

7 VASTAUSTA7
Maarit Kuutti
CONTRIBUTOR **

tekijä Maarit Kuutti

Kävimme Novan henkilön kanssa läpi kaikki. Esim. Autoreportin y-tunnus kohdan (löytyy asetukset ohjaustiedot välilehti Autoreport), palkoissa olevat y-tunnukset esim. tapaturmavakuutusyhtiön jne. Oisko näistä mikään?

Jukka Tervonen Aames Oy
CONTRIBUTOR ***

Kiitos vastauksesta, mutta tosiaan nuo kaikki olen jo tarkistanut. Olen selannut kaikki läpi missä voisi y-tunnus olla ja tarkistanut kaikkien sotut. 

Olli Hietala
VISMA

Hei Jukka,

 

tähän mennessä nämä virheet ovat tosiaan tuolla yllämainitulla tavalla korjaantuneet, eli yleisin syy on virheellinen tapaturmavakutuusyhtiön y-tunnus. Esim. juuri puhuin Fenniaa käyttävän asiakkaan kanssa ja heille oli ilmoitettu y-tunnukseksi -1 loppuinen tunnus kun lähetys meni läpi -8 loppuisella y-tunnuksella joka googlettamallakin löytyi. 

 

Eli kannattaa tarkistaa vielä, että se tapaturmavakuutusyhtiön tunnus on oikein ja ettei siinä ole alussa eikä lopussa tyhjiä merkkejä joita kopioitaessa voi tulla mukana.

 

Jos ei ratkea niin sitten tikettiä tukeen sovellustuki@visma.com niin että mukana on kuva tapaturmavakuutusyhtiö sivusta Palkanlaskennan ohjaustiedoista sekä mielellään yhteenvedon esikatselusta jossa näkyy maksajan y-tunnus sekä vakuutusyhtiön y-tunnus.

 

Terveisin,

Olli, Visma Sovellustuki

Olli Hietala
VISMA

tekijä Olli Hietala

Hei MinnaV,

 

näkyykö virhepalautteessa jonkun tietyn henkilön nimi edessä. Jos näkyy niin sitten virhe viittaisi tuon henkilön henkilötunnukseen joka kannattaa kokeilla syöttää henkilötietoihin uudelleen ja varmistaa ettei kentässä ole alussa tai lopussa ylimääräisiä merkkejä. 

 

Virhepalautetta on myös tullut jos työtapaturmavakutuusyhtiön y-tunnus on ollut väärin syötettynä tai siinä on ollut juuri ylimääräisiä merkkejä (voivat olla näkymättömiä myös).

 

Kokeiletko tarkistaa nuo tiedot ja avaa asiasta tukipyyntö sovellustuki@visma.com osoitteeseen tai soita niin katsotaan asiaa tarkemmin.

 

Terveisin,

Olli, Visma Sovellustuki 

Anonymous
Entinen jäsen

tekijä Anonymous

Meille tulee tuo sama virhekoodi. Olen käynyt kaikki mahdolliset hetut ja y-tunnukset läpi eikä niissä ollut mitään häikkää. Tulorekisterin ylläpidosta eivät osaa auttaa. Itseasiassa luulisi näillä hinnoilla jo saavan toimivan tuoteen 😞

Accepted solution
Maarit Kuutti
CONTRIBUTOR **

tekijä Maarit Kuutti

Meillä oli tuo sama virhekoodi ja selvisi että infoline ikkunassa asetukset->yritystiedot ja sieltä kaikki kielikoodit käyden läpi muutimme y-tunnuksen suomalaiseksi jossa väliviiva. Meillä oli esim. eng kielikoodissa Fi alkuinen y-tunnus.

Anonymous
Entinen jäsen

tekijä Anonymous

Meillä ei auttanut tuokaan 😞

Sinulla ei ole yhtään suosikkia valittuna.