Minun alueeni
Apu
Anonymous
Entinen jäsen

Työtodistuspohja

tekijä Anonymous

Katsoin työtodistuspohjaa, joita on vain yksi. Työsuhteen tiedot tulevat työsuhderekisteristä, joka helpottaa todella yksittäisten päivien merkitsemistä. Se on hyvä!
Ylätunnisteen keskellä on sellaista tietoa (Y-tunnus, puh. sähköposti), jotka voisivat olla yrityksen nimen yhteydessä. Sitten vastaavasti saisi ylätunnisteen keskelle ylimmälle riville otsakkeen, jonka itse saisi määritellä sanalla esim.: TYÖTODISTUS tai VÄLIAIKAINEN TYÖTODISTUS.

 

Lisäksi työntekijän nimi- ja yhteystiedot alkavat 1. sisennyksestä, joka voisi olla samassa vasemmassa reunassa yrityksen nimen kanssa. Henkilötunnuksen tekee epäloogisesti keskelle työtodistuspohjaa?!?

 

Olisiko mahdollista saada sellainen pohja, johon saisi lisätä oman logon ylätunnisteeseen ja muutenkin muokata enemmän ko. pohjaa?  

 

Sen tiedän, että sen saa siirrettyä vaikka Wordiin ja muokata siellä. Raporttipohjassa itsessään olisi ko. ominaisuudet, niin helpottaisi kummasti todistusten tekemistä.

Onko joku jo ongelman ratkaissut? Kuulisin mielelläni vinkkejä. 🙂

5 VASTAUSTA5
Marko Koivuniemi
ACTIVE CONTRIBUTOR *

tekijä Marko Koivuniemi (Päivitetty ‎21-02-2020 12:25 tekijä Marko Koivuniemi )

Työtodistuspohjan .rpt -tiedosto on Crystal Reports-raporttipohja ja vaikka esikatselussa olevan tulosteen voi viedä Wordiin tai Exceliin niin itse Novan käyttämää raporttipohjaa ei pysty muokkaamaan Wordissa. Haluamasi muutokset siis täytyy tilata Visman raporttiräätälöintityönä tai joltain muulta Crystal Reports -osaajalta.

Itse tulostusasetuksissahan on määriteltävissä "Dok.otsikko"-kenttä johon voi laittaa "Väliaikainen työtodistus".

Marko Koivuniemi
ACTIVE CONTRIBUTOR *

tekijä Marko Koivuniemi (Päivitetty ‎21-02-2020 12:54 tekijä Marko Koivuniemi )

Itse asiassa tuossa toiminnallisuudessa voi olla vähän tarkistamisen varaan. Katsoin raporttipohjaa Crystal Reportsilla ja siellä ei pitäisi olla orpoa henkilötunnusta keskellä vaan sen vieressä teksti kentästä nimeltään strSotuteksti. En tiedä mitä siinä pitäisi olla mutta itselläni se on aina tyhjä. Lisäksi oletuksena kun on rasti ruudussa Optiot-kohdan "Työsuhteet" niin tuloksena on vain pelkkä hetu keskellä tulostetta. Jos otan rastin pois niin näkyy Työsuhteen aloituspvm ja Työsuhteen päättymispvm.

Mutta joka tapauksessa minä en ainakaan tiedä mistä sen strSotuteksti-kentän saa kuntoon vai onko se jokin bugi.

Päivitys: Tuo strSotuteksti piilottuu aina koska sen piilotusehtona on {PLHENKILO.SOTU}="" joka on oletettavasti GDPR-muutoksien vuoksi aina tilanne. Jostain tuo hetu kuitenkin tulosteelle poimiutuu mutta rapsapohja ei sitä tilannetta tajua.

Anonymous
Entinen jäsen

tekijä Anonymous

Niin nuo kaikki kokeilin todistuspohja-raportissa, mutta ns. järkevää siitä ei käyttäjä saa.

Saahan myyntireskontrankin puolelta muokattua laskupohjaa, lisäämällä vaikka sen logon ja tunnistetiedot.

Uskon, että muitakin tarvitsijoita olisi yhdelle käyttökelpoiselle työtodistus -raporttipohjalle. 

 

Voisikohan tätä ajatella seuraavaan versiopäivitykseen? Tämä olisi todella tärkeä raporttipohja saada käyttäjälle toimivaksi!

Marko Koivuniemi
ACTIVE CONTRIBUTOR *

Kehitysehdotukseksi menee raportti jossa voidaan kuva-asetuksia muokata. En tiedä oliko tämä nyt soveliasta, mutta tein nyt pikaisen version muokatusta raporttipohjasta näin "kauniin" "talvi"sään kunniaksi, kun näitä teen sekä työkseni että sivutyökseni tarvittaessa. Raporttipohjan lisäys onnistuu tulostusvalikosta suurennuslasin kautta ja tämän voi siis kopioida Novan TH-hakemistoon. Tässä raporttipohjassa on korjattu henkilötunnus-tekstin näkyminen. Lisäksi nimitiedot siirretty vasempaan laitaan. Yrityksen nimitekstit poistettu ja lisätty logo. Tässä on se käyttöönoton haastavin osuus: meillä Nova majailee J-asemalla Nova8-hakemistossa ja logot rapsoja varten sen alle tehdyssä logot-hakemistossa. Tuollainen hakemisto(t) siis täytyy luoda ja sinne sijoittaa 350 pikseliä leveä ja 110 pikseliä leveä kuvatiedosto nimellä yrityslogo350x110.jpg (eli J:\nova8\logot\yrityslogo350x110.jpg ) niin se poimiutuu todistuksen yläosaan. Tämä on siis tällainen purkkaratkaisu kun itse lomakemäärittelyissä ei kuvaa toistaiseksi voi asettaa. Esimerkkikuva myös mukana.

Accepted solution
Anonymous
Entinen jäsen

tekijä Anonymous

Kiitos tiedosta ja ohjeestasi.

Nyt ollut muuta puuhaa tässä välillä, mutta alan ohjettasi työstämään tässä lähipäivinä. . .

Toivottavasti "virallinen" uusi raporttipohja saataisiin pikimmiten...

 

Sinulla ei ole yhtään suosikkia valittuna.