Minun alueeni
Apu
Marko Koivuniemi
ACTIVE CONTRIBUTOR *

Uusi Laskutus ja yrityksen vaihto

tekijä Marko Koivuniemi

Tämä on tapahtunut minullekin kerran mutta ohitin asian ajatuksella että minä taas tein jotain huolimattomasti ja väärin. Mutta nyt käyttäjiltä on tullut useampiakin raportteja.

"Meinaa mennä hermo kun ei vaihda yritystä ja ne yrityksetkin kestää ja kestää.

Eli 3 kertaa yritin vaihtaa yrityksen ja silti se avaa aina uudelleen sen alkuperäisen.

Toisella käyttäjällä tekee tätä samaa. Mistähän johtuu? Onkohan muilla Novan käyttäjillä (ei meillä) tullu tätä samaa? Vaikka ei taida olla monellakaan eri yrityksiä käytössä."

Lisätietona vielä: "Täytyy sanoa ettei aivan joka kerta tee tuota mutta vaikka olen käyttänyt  vain oikeastaan tänä vuonna, sitä on tullut noin joka toisella tai joka kolmannella kerralla ja nyt tosiaan en saanut yritystä vaihdettua ollenkaan. Laitoin laskututuksen kiinni ja avasin sitten oikean yrityksen."

Onko vastaavia kokemuksia? Meillä käytössä viimeisin on-prem-Nova - asennettuna vielä Workstation(local)-muodossa (koetuista tai kuvitelluista) vakaussyistä. 

3 VASTAUSTA3
Mira Mäkinen-Saarikko
CONTRIBUTOR ***

tekijä Mira Mäkinen-Saarikko

Meillä myös hitautta (OnPrem asiakas)

- uusi laskutus,  ohjelman aukeaminen ja vaihda yritys kestää n. 40 s (välillä kauemminkin), vanhassa laskutuksessa 4 s. Huima ero, vaikka puhutaan vain sekunneista, niin odottavan aika on on pitkä.

- vanha laskutus visuaalisesti parempi silmälle, selkeä ja värit terävämmät, tämä voi toiki olla itseltä kaavoihin kangistuneisuutta  ja "myyränäköisyyttä".

Marko Toivola
CONTRIBUTOR ***

tekijä Marko Toivola

Kyllä tuota ongelmaa on muuallakin.

Marko Koivuniemi
ACTIVE CONTRIBUTOR *

tekijä Marko Koivuniemi (Päivitetty ‎12-01-2023 12:08 tekijä Marko Koivuniemi )

En vielä ole keksinyt keinoa toistaa sitä luotettavasti. Tuossa pyörittelin nyt kahdella uudella Laskutus-ohjelmalla yritystenvaihtoa ja onhan se hitaammanpuoloinen kun vanha ja ainakin omassa Windows 11-koneessa kun on klikannut yritysvalinnasta OK:n niin uusi Laskutus-ohjelma valitulla yrityksellä ilmaantuu vain tehtäväpalkkiin mutta ei siis aktiiviseksi sovellukseksi päälle. Ehkä kyse onkin siitä. Melko varma olen että ei kyse ole pelkästään siitä, mutta katsotaan josko saan toistettua. 

Sinulla ei ole yhtään suosikkia valittuna.