Minun alueeni
Apu
Maija Jussila
CONTRIBUTOR ***

Uusi sähköposti

tekijä Maija Jussila

Sähköpostin lähettäminen Novasta muuttuu aina huonompaan suuntaan. Ensin pystyi lähettämään Outlookista, jolloin oma osoiterekisteri oli käytössä. On paljon sekalaisia asiakkaita tai asiakkaiden yhteyshenkilöt vaihtuvat tms. ehkä täydellisessä maailmassa jollain on aikaa niitä sinne päivitellä, mutta minä en päivitä osoitetta jota en ehkä koskaan enää Novassa tarvitse...

 

Sitten piti lähettää tuolla surkealla ohjelmalla, joka on kuin varjo oikeasta sähköpostista.

Ja nyt sähköpostit lähtee no-replynä, jolloin siihen ei edes pysty vastaamaan!

Näin pitkälle päästiin ennen kuin asiakkaalta tuli kommentti asiasta!

Kuka näitä uudistuksia tehtailee?! Mikähän on se seuraava miina johon ajetaan?

4 VASTAUSTA4
Marko Koivuniemi
ACTIVE CONTRIBUTOR *

tekijä Marko Koivuniemi

Nämä uudet muutokset Novassa ovat loistavia ja auttavat moneen ongelmaan. Valitettavasti koko sähköpostimaailma on muuttunut viime vuosina ja on entistä tärkeämpää että voidaan varmistaa että sähköpostit ovat lähetetty oikein ja on eri vaihtoehtoja eri käyttötarpeisiin. 
Muistan itse lämmöllä aikaa kun työpaikkani nurkassa oli 486-kone ruksuttamassa postipalvelimena ja jos oli ongelmia niin ne oli helposti ratkaistu. Kun sen vaihdoin uudempaan niin avatessani huomasin että koneen tuuletin ei ollut varmaan vuosikausiin pyörinyt. Silti graafisen alan yrityksen siihen aikaan isoja taittotiedostojakin ruksutteli uskollisesti ja luotettavasti ja perille meni. 

Mitä tulee Novan asiakkaan takaa tuleviin yhteystietoihin verrattuna oman sähköpostiohjelman osoitteiston laajuuteen niin ymmärrän yskän. Kuitenkin on myös kaikkien etu että nimenomaan Novaan laitetaan ne ajantasaiset tiedot. Jos vaikka minä hoidan jotain Nova-asiakkuutta ja Novan kortistossa majailee asiakkaan yhteystieto henkilölle joka jäi eläkkeelle 2002 mutta kun minä muistan aina että no Matin jälkeen tilalle tuli Teppo ja osaan valita Tepon vastaanottajaksi niin entäs jos minä kotimatkalla teen tuttavuutta rekan kanssa. Seuraava asiakkaan kanssa asioita hoitava ei Teposta tiedä mitään...

Maija Jussila
CONTRIBUTOR ***

Kyllä minä tuon vakiasiakkaiden kanssa ymmärrän, mutta meillä on myös verkkokauppa ja suoramyyntiä yksityisasiakkaille. Jos ihminen tilaa kerran elämässään, niin en sitä varten ala asiakkuutta perustamaan ja sinne yhteystietoja kirjaamaan. Varsinkin kun siitä syntyy rekisteri. Jos vastaan omalla sähköpostilla ja alan kirjoittamaan asiakkaan nimeä, niin se yleensä löytää oikean. Nova ei voikaan löytää, koska sitä ei sille ole kerrottu. Näinpä minun pitää muistaa copy pastella koioida osoite muistiin ja liittää se novan sähköpostiin. Ihanaksi tämän asian tekee se, että jos vastaanottajia on kaksi, niin Win+V ei toimi. Eli jos haluan meillä liittää toisen henkilön keskusteluun, niin hänen sähköposti on kirjoitettava kokonaisuudessaan tuohon kenttään. tai muistettava välittää tieto myöhemmin. Ja jos joku kutsuu tätä yksinkertaiseksi..  Minulla oli joskus visio, että Nova olisi tai siitä tulisi paras ohjelma. Visionkin alkuperäinen merkitys oli harhanäky..  Mukavaa pääsiäistä kuitenkin 🙂

Sami Soinila
VISMA

tekijä Sami Soinila

Moi Maija,

 

Nykyisessä versiossa mikä sovelluspalvelusta löytyy on sähköpostiasetuksissa kenttä Vastausosoite johon laitetaan säpo mihin vastataan. Eli kun vastaanottaja postin saa ja siihen vastaan niin tuo määritelty vastaanottajan osoite tulee.

 

SamiSoinila_0-1711360628236.png

 

Maija Jussila
CONTRIBUTOR ***

Kiitos

Sinulla ei ole yhtään suosikkia valittuna.