Minun alueeni
Apu
Janne Juvonen
CONTRIBUTOR **

Varastopaikka laskulla (Laskua4.rpt)

tekijä Janne Juvonen

Hei,

Versiossa 9.4 (Oletan, ainakin asiakkaan mukaan) oli mahdollista piilottaa varastopaikka laskun raportilla.

9.5 ja 9.6 raporttipohja ei anna piilottaa saraketta. Saako sen pois jostain, vai pitääkö kaivaa backupista vanha 2013 vuoden rpt tiedosto?

 

Janne Juvonen

7 VASTAUSTA7
Sami Soinila
VISMA

tekijä Sami Soinila

Moi Janne,

Onko tässä varmasti kyse laskupohjasta laskua4.rpt? koska kyseisellä raporttipohjalla ei vakiona ole varastopaikkaa. Vai onko kyseessä räätälöity raporttipohja?

Janne Juvonen
CONTRIBUTOR **

Hei,

 

Mun virhe. Tarkoitin keräyslähetettä (mtlah.rpt).

Ohessa kuvat.

 

Janne Juvonen

Marko Koivuniemi
ACTIVE CONTRIBUTOR *

tekijä Marko Koivuniemi (Päivitetty ‎27-04-2018 21:06 tekijä Marko Koivuniemi )

Vahvistan tämän bugin. Kokeilin myös tuolla pohjalla - itse emme sitä enää käytä niin ei ole tullut vastaan. Oletuksena määrittelyt menevät FIN-kieleen ja tuo valinta on harmaa, samaten jos kielivalinta on tyhjä. Mutta jos valitseen ENG-kielen niin VP:n tilalle tulee SP ja silloin kentän voin rastittaa piiloon. Se ei tietenkään auta suomenkielisiin tulosteisiin. Jotain outoa siis on. Näin viikonlopun ratoksi en vielä Crystal Reportsilla rapsapohjaa tutkinut. Ei se toki minulle kuulukaan mutta utelias kun olen. 

PÄIVITYS.

No vältellessäni itselleni hyödyllisempää hommaa kävin Crystal reportsilla tutkimassa rapsapohjaa ja normaaleja kenttiä nuo ovat eli väittäisin että vika on Novassa, joka rapsaa kutsuu ja vika ei korjaannu sillä että vanhaa rapsapohjaa lähtee kaivelemaan varmuuskopioista. 

Marko Koivuniemi
ACTIVE CONTRIBUTOR *

Näin saunan ja kylmän lonkeron jälkeen elämä tuntui tylsältä joten kopioin mtlah.rpt:n nimelle r_mtlah.rpt ja lisäsin tämän räätälöitynä raporttina. Kun tämän lomakepohjan lomakemääritykseen menin niin VP-kenttä on piilotettavissa. Eli tällä konstilla saa asian jo toimimaan mutta varmaan korjauskin jossain vaiheesa tulee. Yleisesti ottaen toivoisin ominaisuutta että kopio lomakemäärittelyt toisesta lomakkeesta. Meillä on laskupohjia ja lähetepohjia aika moneen lähtöön (valitettavasti) ja tuo helpottaisi uusien lomakkeiden testausta kun voisi varmistaa että asetukset ovat sanat.

(Tietokannan kautta tuo onnistuu vaivalloisesti.)

Sami Soinila
VISMA

Moi Janne ja Marko,

Itse kun testasin Novan 9.6 versiolla niin kyllä tuon VP sarakkeen saa piilotettua FIN, SWE ja ENG kielikoodilla (Keräyslähete mtlah.rpt). Suosittelen avaamaan pyynnön asiakaspalvelu@visma.com tai soittamaan numeroon 02-7248830 niin katsotaan tätä vaikka etänä.

Marko Koivuniemi
ACTIVE CONTRIBUTOR *

Juuri aloin ihmettelemään samaa ja avasin Crystal Reportsinkin nähdäkseni asian omin silmin. Jos tosiaan räätälöintejä on tehty Novan alkuperäisiin raporttipohjiin suoraan niin ne ajetaan yli aina päivityksen yhteydessä. Laskupohjat kannattakin tallentaa räätälöityinä. Meillä niitä on melkein liiankin kanssa. Eli tässä tapauksessa voi kokeilla varmuuskopioista palauttaa laskupohjan - tuskin siihen on muutoksia tullut etteikö toimisi. 

(Sivujuonteena että meillä eräs tuotannon raporttipohja (tutyojono.rpt) vaatii että se on alkuperäisen raporttipohjan päällä - ei vain toimi jos tismalleen sama raporttipohja on eri nimellä. Tuon asian tuppaan aina unohtamaan Novan päivityksessä.)

Marko Koivuniemi
ACTIVE CONTRIBUTOR *

tekijä Marko Koivuniemi

Onko varmasti kyse siitä, että "raporttipohja ei anna piilottaa" - vaan siitä että kyseinen piilotus pitää tehdä erikseen jokaiselle kieliversiolle. Lomakemäärittelythän ovat mielestäni vähän epäintuitiiviset joka tapauksessa mutta vaikka saman on tehnyt ja ohjeistanut monesti niin aika usein yhä tulee vastaan että haluttu asetus on tehty vain yhdelle kieliversiolla ja sitten kun testataan onkin erikielisestä laskusta kyse jolloin asetus ei toimi.

Sinulla ei ole yhtään suosikkia valittuna.