Minun alueeni
Apu
Marko Koivuniemi
ACTIVE CONTRIBUTOR *

Yksittäisten positioiden vienti

tekijä Marko Koivuniemi (Päivitetty ‎30-07-2024 10:37 tekijä Marko Koivuniemi )

Myyntitilauksen vienti-toiminnossa pystyy viemään vain kokonaisia tilauksia. Joskus (tai aika usein) tulee muutoksia joita pitää sitten viedä eteenpäin toisiin yrityksiin. 

Tällöin tehdään csv-tilauksesta, poistetaan kaikki muut positiot ja sitten tuodaan kohde-Novaan. Tämä on kömpelöä ja sanoisin että uusi MT käyttäytyy vielä eri tavalla kuin vanha. Tai meillä on ainakin tullut myös ongelmia - joista en ole saanut vielä tehtyä kunnon testitapausta jotta voisin poissulkea ettei virhe johdu jostain tietystä tuotteesta/rakenteesta/auringonpilkkujen asennosta. 

Mutta oli virhettä tai ei niin positiorajausta toivoisin tiedonvientiin Myyntitilauksissa.

Onko muilla ollut vastaavia tarpeita?

2 VASTAUSTA2
Sari Backman
CONTRIBUTOR *

tekijä Sari Backman

Ehdottomasti täytyisi olla mahdollista viemään tilaus esim kahteen eri yritykseen. Tarve siis löytyy muualtakin 🙂

Marko Koivuniemi
ACTIVE CONTRIBUTOR *

Vienti eri yrityksiin onnistuu jo nyt erillisillä Tiedonvienti ja Tiedontuonti-ohjelmilla. Meillä on kolme Nova-yritystä joilla on myös tunnisteensa joka kulkee varastopaikan kanssa käsi kädessä.

Eli Yritys 1 => Tehdas/tuotantolinja 1 => VP = 1.  

Tilaus kirjataan yritykseen 1 ja tilausrivi kertoo sitten että jos tuoterivejä siirretään toisiin yrityksiin. Muodostamme tiedonviennillä yhden aineiston niistä riveistä joissa on yritykset 2 ja 3  ja sitten Tiedontuonti-ohjelmalla määritellään Tuotantolinjan avulla mitkä rivit tuodaan kuhunkin yritykseen. Eli tämä onnistuu oikein mainiosti yksittäistapauksissa.

Mutta tämä minun tarve on sitten vähän spesiaali kun siirretään muutoksia. MT:n tuonti/vienti-toiminnallisuuksissa ei ole samoja optiota jotta voisi esim tuotantolinjalla kikkailla vaihtaen niitä. Ja vanhalla MT:llä onnistuneesti noita olen siirtänyt vuosia editoimalla CSV:tä mutta mielestäni uudella on ollut ongelmia. Mutta en ole ehtinyt tehdä helppoa testitapausta jotta olisin saanut asian niin selväksi että voisin siitä raportoida. Joka tapauksessa se on kömpelö tapa. 

Sinulla ei ole yhtään suosikkia valittuna.