Minun alueeni
Apu
Anonymous
Entinen jäsen

€ eli euron merkki viestikentässä

tekijä Anonymous

Aina kun kirjoitan Nova-tilauksen viestikenttään €-merkin niin sen jälkeen kursori pomppaa kentän alkuun, onko minulla joku asetus pielessä vai mistä on kyse?

4 VASTAUSTA4
Olli Hietala
VISMA

tekijä Olli Hietala

Hei Juha,

 

testasin tuota kuvaamaasi tilannetta Nova MT 9.8.152 versiossa ja en saanut tuota tilannetta toistumaan.

 

Kokeilin euron merkin (alt+e kirjain) syöttämistä sekä yläosan viestiin, että riviteksti sarakkeeseen ja kursori ei kyllä minulla hyppinyt mihinkään.

 

Voit kokeilla Asetukset > Taulukkomäärittelyt näkymästä palauttaa oletukset jos alaosan taulukolla on häikkää. Samoin kannattaa asentaa tuo uusin päivityspaketti jos sinulla on vanhempi MT versio kuin minulla. 

 

Voisi kyllä vielä kokeille myös muissa Nova-ohjelmissa toimiiko tuo samalla logiikalla niissäkin?

 

Terveisin,

Olli, Visma Nova Sovellustuki

Anonymous
Entinen jäsen

tekijä Anonymous (Päivitetty ‎07-01-2019 11:44 ( )

Edellinen vastaukseni ei näköjään tarttunut, joten yritän muistella sen uusiksi. Kolmella kokeilemallani käyttäjällä käy sama juttu. MT:n lisäksi ostotilauksissa ja varastokirjanpidossa ainakin. Latasin uudestaan 9.8-päivityksen, mutta MT:ni ei päivittynyt, vaan oli edelleen 9.8.142. Palautin oletukset ohjeesi mukaan. Ei auttanut, ja tallensin liitteenä olevan videon demonstroidakseni miten se tapahtuu kun kirjoitan Alt+e.

Eihän tämä mikään fataali juttu ole, mutta häiritsevä.

Edit: 4 MB videota ei voi näköjään liittää liitteeksi, joten tässä linkki:

https://youtu.be/OtGd3JD-7Pc

 

Accepted solution
Olli Hietala
VISMA

tekijä Olli Hietala

Hei Juha,

 

kiitos videosta! Sen avulla sain tuon toistettua. Minulla ei testatessa ollut vain riittävän pitkä viesti aluksi. Eli kun viesti on riittävän pitkä niin, että ilmestyy skrollauspalkki hyppii näkymä aina takaisin ylös. Osoitin näyttää pysyvän paikallaan eli esim. nuolinäppäimellä saa näkymän takaisin alas. 

 

Saan tämän nyt raportoitua tuotekehitykseen korjauslistoille. Kiitos vaivannäöstä! Ymmärrän hyvin, että voi pidemmän päälle olla rasittava vika. 

 

Terveisin,

Olli, Visma Sovellustuki

Benkku
CONTRIBUTOR ***

tekijä Benkku

9.8.152 versiossa kursori pomppaa viesti kentän alkuun syötettäessä euro symboli <AltGr> + <E>

Sinulla ei ole yhtään suosikkia valittuna.