Minun alueeni
Apu

Document Center versiopäivityksen latauslinkki

tekijä Sanna Ruosaari (Päivitetty ‎27-09-2023 13:04 tekijä Olli Hietala VISMA )

Document Centerin uusin versio on julkaistu. Sovelluspalvelu asiakkaille versio on päivittynyt automaattisesti tiistaina 7.2.

OnPrem asiakkaat voivat ladata uusimman version tästä.

 

Uuden version ominaisuuksia mm.

  • Document Center tarkistaa jatkossa, onko Novassa olevalla toimittajalla ostoa samalla laskunumerolla. Jos sellainen on olemassa, käyttäjälle näytetään varoitusviesti. Tällä pyritään estämään tuplalaskujen muodostuminen
  • DC asiakirjan sisäiset kommentit voidaan siirtää Approvaliin
  • Ulkomaisille laskuille poimitaan asiakirjaprofiili tai kirjanpitosääntö toimittajan tiedoista siinä vaiheessa, kun laskua tulkitaan tai toimittajaa muutetaan
  • Aiemmin summat tulkittiin virheellisesti laskuriveillä, joiden summa oli negatiivinen. Document Center lisäsi laskun kokonaissumman laskuriveille, joilla oli negatiiviset summat. Tämä on nyt korjattu, ja negatiiviset laskurivit tulkitaan oikein.
  • Mikäli PDF-tiedostoa ei ollut olemassa, aiemmissa versioissa Visma Document Center pyysi Autoinvoicea luomaan XML-tiedoston pohjalta PDF-tiedoston. Tästä versiosta alkaen emme enää pyydä AutoInvoicea luomaan PDF-tiedostoa vaan lataamme vain XML-tiedoston, jos asiakirjasta on olemassa PDF-version sijaan pelkkä XML-tiedosto. Muut liitteet lataamme tietenkin edelleen.

 

Uuden version ominaisuuksiin pääset tutustumaan tarkemmin versiosaatteesta joka on tämän artikkelin liitetiedostona. Liitetiedostoista löytyy myös DC:n asennus-/päivitysopas.

 

Mikä ihmeen Document Center? Katso lisätietoa täältä

3 Kommentit
Marko Koivuniemi
ACTIVE CONTRIBUTOR *
tekijä Marko Koivuniemi

Onko täällä on-prem DC:n käyttäjiä? Kuulisin mielipiteitä päivityksen tekemisestä itse. Tähän asti en ole itse tuohon uskaltanut lähteä vaan käyttänyt Visman konsulttia. Toki isompi päivitys vaati samalla palvelimen vaihdon ja siksi otin silloin varman päälle. Novan olen päivittänyt aina itse myös palvelinvaihdoksissa. 

Benkku
CONTRIBUTOR ***
tekijä Benkku

Meillä käytössä myös oma palvelin ja olemme päivittäneet itse.

Suoraviivainen taskihan tuo on, tietty varmista ensin (VDC_SYSTEMDB, ja kaikki YRx) kannat.

Asennuksesa tarvitset NT järjestelmänvalvojan ja DC:n VDCAdmin tunnukset.

Palvelimelle asennat ServerSetup ja ClientSetup paketit.

Palvelinasennus päivittää työasemille asennusta varten, palvelimen \VDCSetup (jaossa pitäisi olla Everyone Read oikeudet) jakoon tarvittavat tiedostot.

Tämän jälkeen työasemilla DC:n käynnistys, pyytää työasemapäivitystä -> hyväksy ja syötä järjestelmänvalvojan tunnukset.

 

 

Marko Koivuniemi
ACTIVE CONTRIBUTOR *
tekijä Marko Koivuniemi

Kiitoksia rohkaisusta. Taidan tehdä itse. Meillä on mr. Murphy ollut pariin otteeseen DC:n kanssa ja siksi epäröin. Eka kerta oli palvelimen vaihto toisaalle ja toisella kertaa sitten virtuaalipalvelimen alustan päivityksessä sössin itse ja käynnistin alustan siinä vaiheessa kun DC:n sisältävä virtuaalipalvelin oli asentamassa omia päivityksiään ja DC sai niin kipeää että piti asentaa puhtaalta pöydältä ja liitteiden ja skannausten kanssa meinasi käydä köpelösti. 

Sinulla ei ole yhtään suosikkia valittuna.