Mijn Communities
Help
KarindeBreuk
CONTRIBUTOR **

aanpassen handtekening in templates

door KarindeBreuk

In de templates staat de handtekening van de bestuurder. Per september komt hiervoor een interim waarschijnlijk en aansluitend de nieuwe bestuurder.

We dachten aan een rubriek in Bo4 die we op de formulieren kunnen zetten met daarin de initialen en naam. Maar er staat ook een plaatje van de handtekening in al de sjablonen.

We moeten een inschatting maken hoeveel tijd deze aanpassing kost. 

Een rapport waarin staat  staat aan welke workflow sjablonen zitten die we moeten aanpassen zou ook handig zijn. 

Zijn er mensen in deze groep die hier ervaring mee hebben en een goede tip voor hebben hoe we dit soepel kunnen invoeren.

 

8 ANTWOORDEN 8
Ellen van Rijckevorsel
CONTRIBUTOR ***

door Ellen van Rijckevorsel

@KarindeBreuk 
Ik zie dat mijn eerdere reactie niet opgeslagen is, daarom nog een poging...
Wij hebben meerdere werkgevers en iedere werkgever heeft een eigen directeur. Wanneer wij vanuit Self Service een document (bijv. contract) aanmaken, dan moet deze ondertekend worden door de directeur van het bedrijf waarop de mutatie betrekking heeft. 

Wij hebben daarom een waardenlijst (vrij veld) aangemaakt genaamd Naam directeur formeel. Deze waardenlijst bevat als code het instellingsnummer van het bedrijf in Self Service en als omschrijving de naam van de directeur.

Bijv. 2411     P.J. van RijckevorselV

Op het Self Service formulier zetten wij een veld A0001 (hidden) die de omschrijving ophaalt uit de waardenlijst op basis van de werkgevercode en daarvan het deel neemt voor de |.

POST: var a = v_P01104#; var str = GF_Rubriekwaardeomschrijving('90036699PS', a); pos = '0'; pos2 = str.indexOf('|') + 1; deel1 = str.slice(pos, pos2-1); deel2 = str.slice(pos2); return(deel1);

Verder hebben wij een tweede hidden rubriek Geslacht directeur waarbij we het tweede deel van de omschrijving zetten:
POST: var a = v_P01104#; var str = GF_Rubriekwaardeomschrijving('90036699PS', a); pos = '0'; pos2 = str.indexOf("|") + 1; deel1 = str.slice(pos, pos2-1); deel2 = str.slice(pos2); return(deel2);

Voordeel van een waardenlijst is dat wanneer een naam wijzigt je het op slechts een plaats hoeft aan te passen.



 

KarindeBreuk
CONTRIBUTOR **

@Ellen van Rijckevorsel bedankt voor je reactie. wij dachten aan een rubriek in Bo4 maar dit is ook een goede oplossing. Dan nog wel de vraag wordt het document daadwerkelijk ondertekend door de bestuurder? wij hebben nu een plaatje van de handtekening in de sjablonen staan, maar dat kan niet in Bo4 in een rubriek worden geplaatst. Daar zoeken we dus nog een alternatief voor. 

 

Angela Heins1
CHAMPION **

door Angela Heins1
Ellen van Rijckevorsel
CONTRIBUTOR ***

door Ellen van Rijckevorsel

@KarindeBreuk 
Ik heb helaas geen oplossing voor het plaatje met de handtekening.
Voordeel van de waardenlijst is, dat je eenvoudig op een plaats de naam van de ondertekenaar beheert.

Marianne Marsman
CHAMPION ***

door Marianne Marsman

@KarindeBreuk 

Je kunt inderdaad een rubriek in bft maken of een rubriek uit HRSS nemen. Wij gebruiken een rubriek uit HRSS bijv:

MarianneMarsman_0-1715688576090.png

dan kun je bij defaultwaarde de naam van de nieuwe bestuurder invullen.

 

Lieke Sterk Huis
ACTIVE CONTRIBUTOR *

door Lieke Sterk Huis

Wij hebben ook net als @Marianne Marsman een rubriek gemaakt met een tabel erachter met de namen van de tekenbevoegde managers. Wij voegen nog geen handtekeningen in, maar laten onze managers via een digitale handtekening tekenen binnen het Ondertekenportaal. Onze bestuurder tekent niet meer alle contracten. Dat voeren onze managers nu uit.

Björn Sman
CHAMPION **

door Björn Sman

Hi @KarindeBreuk ,

 

Volgens mij kun je met het inrichtingsrapport in Self Service (beheer) zien welke templates aan welke workflows hangen. Helpt dat?

Met vriendelijke groet,

Björn Sman
Functioneel Applicatiebeheerder || Informatiemanagement
Hartekamp groep
KarindeBreuk
CONTRIBUTOR **

door KarindeBreuk

Ha @Björn Sman, Bedankt voor je reactie. Ik was inderdaad gaan kijken in het inrichtingsrapport. Helaas staat er bij veel regels 'Naam is nog niet beschikbaar in Self Service' dus dat moet je dan alsnog gaan nazoeken in templatebeheer helaas.