Mina produkter
Hjälp

Redigera verifikation genom vändning

27-01-2020 09:10
  • 1 Svar
  • 0 gilla
  • 3023 Visningar

I Visma Control är det möjligt att redigera en verifikation om man t ex bokat den på  fel bokföringsdatum,  affärsenhet eller verifikationsserie.  Lösningen då är att vända hela verifikationen.  Detta görs under redovisning-verifikationer och fliken "skapa verifikation". Välj "vänd verifikation" i rullisten. Skriv in verifikationsnummer i filtret för att söka fram. Markera raden med aktuell verifikation och tryck "vänd verifikation". Spara. 

 

För att skapa en ny korrekt verifikation använder man funktionen "kopiera verifikation" i rullisten.  Vid kopiering läses den ursprungliga verifikationen fram och det är möjligt att ändra de felaktiga uppgifterna för att spara en ny korrekt verifikation.

Kommentarer
Nilgun
CONTRIBUTOR *
av Nilgun

Hej jag har inte riktigt förstått hur och var jag kan vända på verifikationen, jag använder eekonomi pro men behöver ändra på en verifikation på fakturan, fakturan skulle delbetalas med ett belopp från förskott men blev fullbetalt jag behöver omgående ändra på den och jag vet inte riktigt hur jag ska,

 

 

Medverkande

Få uppdateringar på det här inlägget i din inkorg

Klicka på de tre prickarna till höger i inlägget/artikeln och välj Prenumerera.

Läs mer om prenumeration här