avbryt
Viser resultater for 
Søk heller etter 
Mente du: 
Mine områder

Logg inn eller registrer en ny bruker

for å automatisk få tildelt relevante områder i Mine områder.

Får du ikke tilbakemelding fra Altinn?

10-05-2017 24:45 (Sist oppdatert 30-04-2021)
  • 6 Svar
  • 1 Liker
  • 2119 Visninger

Av og til opplever vi forsinkelser fra Altinn ved utsendelse av returmeldinger. Dette kan være returmelding på f.eks. skattekort, A-melding og A-melding avstemmingsrapport. Dersom Altinn ikke klarer å sende ut returmelding innenfor de 30 sekundene systemet forsøker å hente returmeldinger, må du hente retur manuelt. 

1. For å hente den manuelt må dere først gå til Verktøy | Altinn | Altinn retur.

Gå til fane 2: Hent returmeldinger fra Altinn.

2. Huk av for den oppgaven du ønsker å hente tilbake, f.eks. A-melding retur, og klikk Vis tilgjengelige returmeldinger i Altinn. Du må nå logge deg inn mot Altinn ved å be om en pinkode som legges inn i pop-up bildet som fremkommer. 

3. Dersom returen er klar, vil den legge seg som en tilgjengelig melding under Tilgjengelige meldinger for nedlastning fra Altinn. Marker linjen og trykk på knappen Hent valgte meldinger fra Altinn.

4. Du blir automatisk videreført tilbake til fanen Oversikt hentede meldinger.

Her kan du høyreklikke på meldingen og velge å vise vedlegget direkte. Legg merke til at det er dagens dato og riktig klokkeslett i forhold til når du hentet returen for å være sikker på at du ser på korrekt returmelding. 

OBS! Dersom du henter returmelding for skattekort, må denne behandles videre for at skattekortene skal bli importert på hver person. I brukerdokumentasjonen vår finner du en veiledning for hvordan skattekort behandles manuelt. 

Kommentarer
LineH1
CONTRIBUTOR *
av LineH1

Hei. Jeg sendte forespørsel om skattekort kl 13.30 i går og har siden da prøvd å hente skattekortene på denne måten mange ganger, men får ingen retur??. Jeg  prøvde også i går kveld da det ikke burde være stor pågang. Er det noe feil ? Det begynner å haste veldig for min lønnskjøring.

Camilla2
CONTRIBUTOR *
av Camilla2

Hei. Når jeg hentet skattekort ble de automatisk importert.

Mari Barlund
VISMA
av Mari Barlund

Hei @LineH1 😊

Altinn har hatt utfordringer med skattekort siden i går morgen. Vi har lagt ut et brukertips på dette, med oppdatering i dag tidlig. Sett gjerne på varsler på brukertips, slik at du får oppdatering på mail når vi legger ut noe - se en veiledning for hvordan du kan gjøre det her 👍

Ninatei
CONTRIBUTOR *
av Ninatei

Hei, Jeg sendte forespørsel på nye skattekort i går. I dag lå de tilgjengelig i returfil fra altinn og jeg har importert skattekortene manuelt.

beritishaug
PARTNER
av beritishaug

Fungerte å hente skattekortfila manuelt, de lå klare de jeg hadde bestilt i går som ikke kom i retur automatisk:-)

LineH1
CONTRIBUTOR *
av LineH1

Jeg får bare melding om at det er ingen tilgjengelige meldinger å hente 😞

FAQ
Aktuelt brukertips