avbryt
Viser resultater for 
Søk heller etter 
Mente du: 
Mine områder

Logg inn

Logg inn eller registrer en ny bruker for å automatisk få tildelt relevante områder i Mine områder.

• 2 Svar
  • 0 Liker
  • 2114 Visninger

Dette er startsiden for å sette opp Visma.net Time & Absence for deg som bruker Huldt & Lillevik Lønn.

Vi anbefaler deg å ta kontakt med din Visma partner for å komme i gang!

Vær også oppmerksom på at det må være et 1-1 forhold mellom lisensen på Huldt & Lillevik Lønn og Visma.net. Dette betyr at en Huldt & Lillevik Lønn lisens (installasjon) ikke kan knyttes opp mot 2 forskjellige Visma.net lisenser (kunder).

NB! Kunder med Visma.net Financial kan ikke starte med Visma.net Time & Absence mot Huldt & Lillevik Lønn!

Fremgangsmåte/Oppsett

1. Gjør nødvendige forberedelser i Huldt & Lillevik Lønn som beskrevet i vedlagte dokument Visma.net Calendar - Forberedelser Huldt & Lillevik Lønn.pdf
  2. Dersom du benytter Huldt & Lillevik Cloud (ASP), må du bestille oppsett av Huldt & Lillevik Message Controller og OPG på support.hl@visma.com
  3. Kjører du lønn lokalt eller hos ekstern ASP leverandør, må du installere Huldt & Lillevik Message Controller og OPG, se veiledning nederst her. 
  4. Sett opp Visma.net Time & Absence mot Huldt & Lillevik Lønn som beskrevet i vedlagte dokument Sett opp Visma.net Calendar mot HL 1.1.pdf

Sluttbrukerveiledning:

Det er utarbeidet sluttbrukerveiledning som kan være til hjelp for dine brukere når de skal i gang med Visma.net Time & Absence. Disse finner du som vedlegg til denne artikkelen.

• Visma.net Calendar - Sluttbrukerdokumentasjon.pdf (for kunder som bruker Time & Absence)
  • Visma.net Absence - Sluttbrukerdokumentasjon.pdf  (for kunder som kun benytter Absence)

Her kan du lese mer om:

Vedlegg
Kommentarer
CONTRIBUTOR **

Hei ,

En ansatt har en godkjent ferie I Visma kalender/absence som er overført til H&L Fravær. Denne ansatten har blitt syk og har ikke mulighet å avvikle godkjente ferien. Jeg (administrator) får ikke endret/slettet denne ferien (den er tilbake i tid) i Visma kalender og ikke heller i H&L slik at det skal registreres sykemelding og saldo på ferien tilbakestilles.

Noen tips til hvordan jeg kommer frem til å løse dette?

Takker for svar på forhånd!

Hei. 

Det vil komme en funksjon i H&L lønn som vil la dere låse opp igjen fravær som er importert til lønn. 

Dette vil gjøre at dere får låst det opp igjen. Det er planlagt at denne funksjonaliteten er klar til neste versjon av lønnsystemet som etter planen kommer mot slutten av mai, men dette er ikke bekreftet.

Løsning per nå er at vi hjelper dere å slette fraværet som er ført feil i Calendar, slik at dere kan legge dette inn på nytt og overføre det på nytt. Send inn en sak til oss på support.hl@visma.com, med informasjon om hvilke ansatt og hvilket fravær det dreier seg om. 

Ha en fortsatt fin dag.