Mine områder
Hjelp

Import av saldobalanse fra Tripletex for regnskapsfører

27-09-2019 12:32
  • 0 Svar
  • 0 liker
  • 1596 Visninger

Det er mulig å opprette en API brukernøkkel for flere klienter i Tripletex dersom du har en regnskapsførerkonto. 

Du oppretter alle brukernøkler via brukerdetaljene i regnskapsførerklienten.

 

Dette gjøres slik: 

 

1. Etter at regnskapsførerklienten er åpnet, klikk på brukernavnet ditt og velg Min profil.

2. Klikk på Mer og velg API tilgang:

1.API.png

 

 

3. Klikk på Ny nøkkel:

5.Ny.PNG

 

Bildet for ny brukernøkkel kommer opp:

4Key.png

 

4. Velg VismaTotal som applikasjon og gi nøkkelen et beskrivende navn.

7.Nokkel.PNG

Huk også av boksen Regnskapskontorets brukernøkkel for å opprette en nøkkel for regnskapskontoret. Du må ha tilgangen Brukeradministrator i klientkontoer for å gjøre dette.

 

5. Klikk Opprett nøkkel.

 

Brukernøkkelen er nå opprettet.

 

Dette vil være selskapets og ikke din personlige brukernøkkel. Ved bruk av denne type brukernøkkel vil ikke data kunne hentes fra Tripletex-kontoen til selve regnskapskontoret. Det er kun data fra klientenes Tripletex-kontoer som hentes dersom regnskapskontoret har blitt gitt tilgang til denne klientkontoen.

 

 

Du må nå gi brukernøkkelen tilgang til klienter. Siden dette er regnskapskontorets brukernøkkel, så vil tilgangene defineres via regnskapsførerens kundeoversikt. Dette gjøres slik:

 

1. Åpne regnskapsførers klient.

 

2. Velg Kunde i venstre meny og velg Kunder/Leverandører

6.Kunder.PNG

 

 

3. Merk alle kunder som skal det skal gis tilgang til og klikk på knappen Klienttilgang:

2Kunder.PNG

 

 

4. Velg kontoen som du akkurat opprettet, velg rettighetsmal Standardrettigheter for regnskapsførere og klikk på Klienttilgang:

3klient.png

 

API-nøkkelen har nå tilgang til klientene.

 

Bidragsytere
Aktuelt brukertips
Gå til de områdene du ønsker å legge til og velg "Legg til i Mine områder"