Mine områder
Hjelp

Dele en autopay-avtale

11-12-2019 14:19 (Sist oppdatert 19-04-2022)
  • 2 Svar
  • 3 liker
  • 6170 Visninger

Nå er det mulig å dele en autopayavtale i visma.net.

Dette er spesielt interessant for firma som har forskjellige regnskapstjenester på ulike lisenser, f.eks regnskap på en lisens, mens lønn ligger på en annen lisens.

Forutsetning i dette brukertipset er at det er satt opp autopay-avtale på en av lisensene, i mitt eksempel på lisensen der det føres regnskap. 

Anbefaler at hovedavtalen ligger på lisensen som har regnskapet, dette da det er remitteringsdelen av avtalen som deles, ikke nedlastingsfilene (avregning, innbetaligsfiler, kontoutskrifter)

1  På den lisensen (de som kjører lønn) går man inn i Admin og aktiverer tjenesten AutoPay på det firmaet man ønsker autopay på. Man tildeler så korrekte brukerroller.

2 På den aktive AutoPay-avtalen (de som kjører regnskap) går man i avtalelisten og trykker på + på den avtalen man ønsker å dele

1_2019-12-11 12_29_22-Window.png

2_2019-12-11 12_31_43-Window.png

Skriv inn det organisasjonsnummer som skal dele avtalen (firmaets orgnummer)

Det kommer da opp valg som sier hvilken kontekst firmaet er valgbar i, klikk på denne og lagre

Den eksisterende AutoPay-avtalen blir nå tilgjengelig i visma.net på begge lisenser

Deling av AutoPay-avtale når erpsystem er Tripletex eller eAccounting 
Kontakt support for disse erp-systemene for bistand til deling

Kommentarer
av Oddbjørn Mangrud

Hei. 

Dette er jo supert, hvordan får vi rettighetene på en eAccounting-kunde til å kunne delegere avtalen videre?

Mangler "+"-knapp for å trykke på "Flere firma"

eAccounting.png

av Ramon H. Iversen
Dette må du evt. avklare videre med Visma eAccounting AS da de har en annen integrasjon mot Visma.net AutoPay enn de ERP-løsningene som leveres av Visma Software AS.
Gå til de områdene du ønsker å legge til og velg "Legg til i Mine områder"