Mine områder
Hjelp

Sparebank1

06-07-2018 11:02 (Sist oppdatert 11-11-2020)
  • 2 Svar
  • 2 liker
  • 9473 Visninger
2019-03-01 11_48_07-Clipboard.png

 

 

 

 

 

 

Ønsker du å komme i gang med inn- og utbetalinger mot Sparebank1?

 

For å komme i gang må administrator logge på i nettbanken og bestille en kobling til økonomissystem ved å følge en veiviser. Dette krever ikke signatur fra kontoeier da det holder med signatur fra administrator. 

 

Etter pålogging mot aktuell Sparebank 1 sin nettbank, velger man "Mine produkter":

image001 (1).png

 

Kjør deretter i gang bestilling ved å klikke på "Koble til økonomisystem":

image002.png

 

Neste steg er å velge Visma.net AutoPay (ISO20022):

image003.png

 

Dersom man f.eks. ønsker å justere standard bestilling, må man klikke på "Tilpass oppsettet selv":

image004.png

 

Gjør evt. endringer og klikk Neste i dette bildet:

image005.png

Det neste som må gjøres er å velge hvilke kontoer man ønsker innbetalinger på:

image006.png

Til slutt får man en oppsummering før man sender inn en bestilling:

image007.png

 

Bestilling sendes nå direkte til Sparebank 1 for produksjon.

 

Når avtale er bekreftet ok fra bank kan du opprette avtalen i Visma.net AutoPay. Husk å velge korrekt bank i lista ved oppretting av ny avtale:

 

 2019-03-01 11_10_23-Window.png

Oppgi riktig kontonummer og samme organisasjonsnummer som er registrert på bankavtalen.

 

 

Kommentarer
av Eivind Smedsvig_

Hei!

Når dere lager et brukertips, burde det være fullstendig.

Feltene "Dataavsender/ansvarlig for filoverføring" og "E-post til dataavsender" er påkrevd for å få sendt inn dette skjemaet. Hva må man registrere her for inn- og utbetalinger via Visma.net AutoPay.

 

Mvh

Eivind Smedsvig

Anonymous
Ikke relevant
av Anonymous

 Når det gjelder Sparebank1 avtalene, har ikke Visma selve avtalene tilgjengelig. Her er det ulike avtaler, ingen generell avtale.  Det er ikke mulighet for å gi brukertips for hver enkelt bank. Dette tipset er derfor et "bilde på hvordan en avtale kan se ut". Når det gjelder Sparebank 1 avtalene, henviser vi alltid til bank for å få informasjon om utfylling mm. 

Bidragsytere
Gå til de områdene du ønsker å legge til og velg "Legg til i Mine områder"