Mine områder

Logg inn Gå til de områdene du ønsker å legge til og velg "Legg til i Mine områder"
avbryt
Viser resultater for 
Søk heller etter 
Mente du: 
Kjersti Skramstad Lauritzsen
  • 0 Svar
  • 0 Liker
  • 259 Visninger
Fra versjon 5 av Visma.net kan du sende en inngående faktura til godkjenning, så kan godkjenner dele opp beløpet mot andre kostnadsbærer eller hovedbokskontoer.

I denne artikkelen forutsettes det at man har satt opp godkjenningsflyten i Approval.

Etter at man har registrert den inngående fakturaen med kopi av fakturaen, sender man den til godkjenning som vanlig. 

I Approval, klikk deg inn på selve oppgaven og du vil se nå at du har valget Redigeringsprogrammet. Klikk her.

Jeg ønsker nå som godkjenner å dele dette beløpet på 100 kr opp i to deler, mot to hovedbokskontoer. Man kan også endre Kostnadsbærere. Vi klikker på Split Line

Videre klikker vi inn i kolonnen for beløp, og endrer dette. Samme med hovedbokskonto. Klikk så lagre. Du vil nå kunne godkjenne denne, og den sendes videre til neste godkjenner (eller bokføres om du er siste godkjenner).

Du vil se endringene fortløpende på den registerte inngående fakturaen i Leverandørreskontroen i Financials. 

Splittet inngående faktura

NB! Redigering av fakturaer via Approval kan ikke gjøres via Approval appen til smart telefon. Dette må gjøres via en innlogging til selve Visma.net Approval.