Mine områder
Hjelp

Automatisk godkjenning

14-04-2016 21:00
  • 0 Svar
  • 0 liker
  • 2218 Visninger
Det har kommet en funksjon i Visma.net Approval for at reiseregningene kan bli godkjent automatisk.

Det er nå mulig å sette opp at reiseregninger og fraværssøknader automatisk blir godkjent i Approval.

Hvor er det hensiktsmessig å bruke denne funksjonen?

  • I firmaer hvor det er en person som godkjenner alle ansatte. Da går godkjenningen av personens egne reiser (og/eller fravær) automatisk.
  • I firmaer hvor det bare er en bruker: en bruker registrer reise og samme bruker er godkjenner

Kriterier for å bruke dette?

  • Kun et steg i godkjenningsflyten
  • Kostnadsbærer hierarkiet ikke er i bruk
  • Ikke mulig om du har "Beløpsgrense" 

Hvordan sette opp?

Se film og se hvordan dette settes opp

I Visma.net Approval gjør du følgende:

  • Gå på "Innstillinger / Arbeidsflyt" og velg "Rediger" på aktuell arbeidsflyt
  • Velg "Rediger" for "Finne etter rolle"
  • Velg "Bruk listen jeg har oppgitt"
  • Angi godkjenner som "Generell regel" 
  • Under "Unntak" angir du hvem som skal godkjennes automatisk (normalt samme person)
  • Legg merke til at du må angi "Automatisk på vegne av". Formelt sett vil det være personen som har gitt fullmakt til automatisk godkjenning (i vårt eksempel har vi angitt samme person)

Hvordan fungerer dette?

  • Når? (som i eksempelet under "unntak") Anniken sender en reise til godkjenning så vil den automatisk få status "Godkjent" både i Expense og Approval. Mens andre dokumenter blir sendt til godkjenner Anniken.

Merk! Når en reise er godkjent (i siste steg) så er det ikke mulig å gjøre endringer på reisen.

 

Aktuelt brukertips
Gå til de områdene du ønsker å legge til og velg "Legg til i Mine områder"