Mine områder
Hjelp
Trond Gjelsten
PARTNER

Produkter fakturert i Visma Webfaktura bokført på forskjellige hovedbokskontoer i Visma Business

av Trond Gjelsten

Hvordan kan man få produkter fakturert i Visma Webfaktura bokført på forskjellige hovedbokskontoer i Visma Business?

4 SVAR 4
Trond Gjelsten
PARTNER

av Trond Gjelsten

Takk for svaret, Svein.

av Svein Holanger

Hei

Det er avgift- og bokføringsgruppene i Business som avgjør hvilken konto det skal føres på. Ved å opprette flere avgift- og bokføringsgrupper i Business, så kan du få dette til. F.eks kan du ha to klasser som begge har høy sats (25%) som går til to forskjellige kontoer. Begge klassene må kobles til WebFaktura som Høy sats. Deretter må produktene i WebFaktura være koblet til riktig avgift- og bokføringsgruppe i WebFaktura. Da vil fakturering av det aktuelle produktet havne på den kontoen som avgift og bokføringsgruppen angir. 

Se side 5 i brukerveiledningen: https://community.visma.com/PageFiles/3244/DokumentasjonWebFakturaSyncmotVismaBusiness.pdf

Liv Ingrid Nakken Øverås
CONTRIBUTOR ***

Jeg har lagt til flere avgifts og bokføringsgrupper som skal overføres til webfaktura som produktgruppe. Har lagt de inn i Webfaktura konfig, men får feilmelding når jeg prøver å overføre til Webfaktura. Får meldingen "(1) - Unable to complete request. Internal error." Det samme feilen dukker opp ved overføring av produkter. Vet noen hva dette kan skyldes?

Hei

Pass på at du har en versjon av Sync-programmet som er oppdatert. Jeg anbefaler minst versjon 2.0.1.49. Den vil gi deg bedre feilmelding, slik at du lettere kan se hva problemet er. Siste versjon finner du under Nedlastning i menyen til høyre.

Gå til de områdene du ønsker å legge til og velg "Legg til i Mine områder"