for å automatisk få tildelt relevante områder i Mine områder.
for å automatisk få tildelt relevante områder i Mine områder.
Hei
Er det fler enn meg som reagerer på at vi nå som arbeidsgivere får en ganske stor ekstrajobb med å beregne daglønn på de ansatte? Fastlønn er jo ok egentlig, men de med variabel lønn må vi ta et gjennomsnitt av de siste 3 mnd før permittering og beregen daglønn. Ikke så fort gjort når det må legges inn med personnnr daglønn. Er det noen som har forlsg til hvordan man kan unngå å beregne dette manuelt på 115 ansatte? Hjelpes!! Nå er det vi som sitter med svarteper. 😞
Fra NAV; Det som må legges inn er informasjon om fødselsnummer og beregnet lønn per dag.
Det er en enkel kalkulator en kan bruke for å finne daglønn både for de med timelønn, fastlønn og årslønnsavtaler i skjema hvor du søker om kompensasjon. da slipper du så mye beregninger, men med så mange ansatte tar det jo litt tid.
Ja så den, men når det er snakk om så mange ansatte er det stoor jobb.
Ser at man kan laste inn et excel skjema i den Portalen , kanskje de gjer det enklare.
Hei,
Jeg gjorde akkurat den jobben på 1 ansatt manuelt i går - fant frem A07 fra desember, januar og februar og beregnet snittlønnen for de 3 månedene og delte dette på 21,67. Men er det 115 ansatte, blir dette jo fryktelig mye jobb, vel? Det er ikke noen rapport i Visma Lønn som gir deg sykepengegrunnlaget direkte - for dette er vel det samme grunnlaget som sykepengegrunnlaget i praksis? Den jeg tok i går, var i Tripletex, og lønnsmodulen der er jo enklere enn Visma Lønn.
Ellers blir det vel å få de tre A07 inn i ett og samme Excel-ark, sortere på fødselsnummer og lønnstype og lage Pivot-tabell osv. Men blir helt klart en del jobb, og det er helt utrolig at vi skal måtte gjøre dette om igjen når A-meldinger med tallene allerede er i NAV's besittelse. De skylder på at lønnskompensasjon er "en hel annen ordning" enn dagpenger. Antakelig måtte de selv gjort dette manuelt slik jeg beskriver, så har de brukt 3 måneder på å finne ut hvordan de kan velte jobben over på arbeidsgiver/regnskapsførere isteden.... 😞
Hei
Ja, dette startet jeg på, men fant ut at om jeg la inn sykemelding i perioden, fikk jeg snittlønn på hver ansatt, for de tre siste mnd før permittering. ( Lettere enn å slette og summere alle i a-07)
Slettet sykemelding selvfølgelig etterpå.
Er halvveis nå, så snart ferdig 🙂 Men ja, dette kunne de sagt i mars, så hadde det vært klart.
Men NAV sender melding til de ansatte med en gang, med beskjed at penger er på konto i løpet av 3 dager. Så håper det er rett 😉
Visma Software AS
Karenslyst allé 56
0277 Oslo, Norge
Tlf: 09101