Mine områder
Hjelp
Anonymous
Ikke relevant

Ansatt sluttet

av Anonymous

Jeg har merket to ansatte som sluttet I systemet, men jeg får opp disse når jeg skal registrere lønn pr person. De kommer ikke med på a-meldingen, så sånn sett er det jo ok.

Jeg har fjernet alt som lå på fast lønn/trekk

Noen tips til hvordan jeg kan få disse til ikke å komme opp ved lønnsregistrering?

11 SVAR 11
Anonymous
Ikke relevant

av Anonymous

Hei

Har du lagt inn sluttdato på de?

Slik at de står som status sluttet? under kartotek/personer/1. person

 

Har du tillegg slettet alt på fast lønn/trekk så skal de ikke komme med på lønnskjøringen.

 

Anonymous
Ikke relevant

av Anonymous

Jeg har satt status sluttet og lagt inn sluttdato. I tillegg har jeg fjernet alt fra fast lønn/trekk.

Det er derfor jeg syntes det er litt rart at de stadig kommer opp....

Anonymous
Ikke relevant

av Anonymous

 Jeg snakker om når jeg registrerer lønnen pr person. Ikke noe stort problem, men litt irriterende at de til stadighet kommer opp....

De kommer ikke med på lønnsberegningen.

Anita Sølna1
CONTRIBUTOR ***

av Anita Sølna1

 

Hvis jeg prøver å registrere lønn. pr. person på en ansatt som har status sluttet, får jeg opp en meldingsboks som sier at personen jeg har valgt har status sluttet og kommer ikke med i lønnsberegningen. På denne måten vet jeg at jeg ikke skal registrere noe på den ansatte.

Anonymous
Ikke relevant

av Anonymous

Ja, jeg får også opp denne meldingen. Men synes det er litt unødvendig at de i det hele tatt kommer opp....

 

Marianne G
CONTRIBUTOR ***

av Marianne G

@Anonymous  skrev:

Ja, jeg får også opp denne meldingen. Men synes det er litt unødvendig at de i det hele tatt kommer opp....

 


Men du må jo aktivt søke dem opp for å se dem?
Jeg syns det er veldig bra at de som har sluttet kommer opp hvis jeg søker dem opp, samtidig som meldingen om at de har sluttet kommer.
Da kan jeg raskt gå inn og sette dem til "midlertidig" hvis de f.eks skal ha feriepenger etter de har sluttet eller har noe annet.

Anonymous
Ikke relevant

av Anonymous

Det er det som er litt av problemet, jeg må ikke søke de opp, de kommer opp automatisk sammen med alle aktive.

Godkjent løsning
Rebekka Bjånesøy
CHAMPION *

av Rebekka Bjånesøy

Du kan prøve dette:

Når du er inne på registreringsbildet kan du klikke på fanen "søk" ,høgreklikk og velg flere felt slik at du får en kolonne for status på de ansatte. Deretter høgreklikker du i kolonnen og velger definer utvalg.  skriv inn aktiv som utvalg.

Anonymous
Ikke relevant

av Anonymous

Tusen takk for alle svar!

Problem løst ved å velge aktive ansatte under søk:-)

Marianne Nilsen2
CHAMPION ***

av Marianne Nilsen2

Et dumt spørsmål, du snakker vel ikke om lønnsberegning? for en ansatt med status sluttet skal du ikke få reg. noe på/eller få opp med mindre du bruker midlertidig aktiv eller aktiv.

Gitte Hvaal
CONTRIBUTOR **

av Gitte Hvaal

Har du satt status til sluttet på fane 1? Hvis det bare står sluttet dato, men status aktiv, så vil de jo fortsatt komme med på lønnskjøring.

Gå til de områdene du ønsker å legge til og velg "Legg til i Mine områder"