for å automatisk få tildelt relevante områder i Mine områder.
for å automatisk få tildelt relevante områder i Mine områder.
Når ansatte trekkes en andel til tjenestepensjon skal denne egenandelen rapporters som fradrag - premie til pensjonsordnijng i a-meldingen på hver ansatt for den kalendermåned trekket er gjennomført.
Hvordan registerer dere dette på smartest mulig måte ?
Hei @Anonymous
Under Hjelp | Brukerdokumentasjon finner du veiledning for pensjonstrekk. Legger ved link her. Bla deg litt nedover i dokumentasjonen du kommer inn i.
Hei
Her finner jeg kun hvordan jeg legger inn pensjonstrekket . Ikke hvordan vi kan rapporter inn den ansattes andel slik at arbeidsgiveravgiften reduseres hver måned i stedet for å registrere ansattes andel en gang i året.
Beklager, da misforsto jeg deg. Den ansattes andel av premier til pensjonsordning blir innrapporter via lønnsarten du har for pensjonstrekket.
For å redusere arbeidsgiveravgiften av innbetalt pensjonspremie må du benytte denne lønnsarten. Denne lønnsarten trenger du ikke registre på hver enkelt ansatt.
Hei.
Har arbeidstaker selv, f.eks gjennom trekk i lønn, betalt en del av premien eller tilskuddet, skal dette redusere arbeidsgivers avgiftsgrunnlag etter bestemmelsen folketrygdloven § 24-2 fjerde ledd.
Når firmaet betaler forfalte fakturaer for avtalte pensjonsordninger - må vi da manuelt - registrere de beløpene som trekkes hos de ansatte - i minus på disse fakturaene fortløpende gjennom året.
Finnes det ikke en lønnsart som kan benyttes - og som er en trekk art - og som da automatisk vil gå som fradrag på disse "faktura"summene?
Hei @Wenche M Stålby
Du kan benytte lønnsarten i kommentarfeltet overfor for å redusere arbeidsgiveravgiften. Dessverre ingen automatikk her.
Karenlyst allé 56
0277 Oslo, Norge
Email: kundesenteret@visma.comCopyright © 2022 Visma.com. All rights reserved.