Mine områder
Hjelp
Marianne Nilsen2
CHAMPION ***

De som har fått feriepenger, men som skal ha fast lønn denne mnd. og som har prosentskatt.

av Marianne Nilsen2

Hei

Vi skal kjøre feriepenger nå, har satt opp alle lønnsarter slik de skal være, men de som har prosentskatt kommer det ingen skatt på ( de skal kun ha fst lønn denne mnd.). Er det noen som har et lurt forslag til oss slik at vi slipper å regne disse manuelt? Har prøvd å bruke lønnsarten som heter lønn i ferie og lagt den til prosent, men vil fortsatt ikke slå inn skatt. Lønnsberegningene bruker vi normal skatt.

10 SVAR 10
Anonymous
Ikke relevant

av Anonymous

Jeg har dette problemet i år - skal jeg beregne skatten manuelt da?

 

Anonymous
Ikke relevant

av Anonymous

Er det snakk om et par stk så ville jeg regnet det ut manuelt, men har du mange så ville jeg kjørt de i en separat lønnskjøring med normalskatt.

Anonymous
Ikke relevant

av Anonymous

Ok, det er bare noen få. Takk

 

Marit Winge Pedersen
CONTRIBUTOR ***

av Marit Winge Pedersen

Jaha... Denne hickuppen var med i fjor også. Fikk bekreftet fra support at denne feilen var rettet opp i år.

Smilefjes trist 

Anonymous
Ikke relevant

av Anonymous

Jeg har endret noen lønnsarter til prosenttrekk nå i juni, driftstilskudd for bil og pensjonskompensasjon som vanligvis er på tabell. Når jeg sjekker på periodens lønn, blir det ikke foretatt skattetrekk. Det vises kun et negativt trekkgrunnlag for tabell som kommer av ferietrekket. Har noen andre det samme problemet?

Marianne Nilsen2
CHAMPION ***

av Marianne Nilsen2

Så fint at systemene virker som det skal 😞 da var det ihvertfall ikke bare oss som får denne feilen. Takk for info 🙂

Veronica Sørensen
CONTRIBUTOR **

av Veronica Sørensen

I følge support så er det sannsynligvis en systemfeil, så dere må legge det inn manuelt..

Anonymous
Ikke relevant

av Anonymous

Har samme problemet her. Gjelder kun de med prosent kort. De som har tabell fungerer.

 

Marianne Nilsen2
CHAMPION ***

av Marianne Nilsen2

Nei det er det som er det rare, de med prosentskatt blir det ikke beregnet skatt, har regnet ut manuelt og lagt inn på 198, gjelder fastlønn og timelønn.

Nils Fossum
ACTIVE CONTRIBUTOR *

av Nils Fossum

Hvis du bruker normal lønnsberegning på kjøringen og har positivt trekkgrunnlag, blir det vel skattetrekk?

Gå til de områdene du ønsker å legge til og velg "Legg til i Mine områder"