Mine områder
Hjelp
Anonymous
Ikke relevant

Elektronisk kjørebok

av Anonymous

Hvordan/hvilken lønnsart registrerer jeg privat kjøring ved elektronisk kjørebok? Hvilken LT-kode?

2 SVAR 2
Trine Amundsen
CONTRIBUTOR **

av Trine Amundsen

Det lurer jeg på også... 

Vi har kjørebok, men ingen har firmabil registrert med listepris etc. hos oss. Jeg skal kun rapportere for fordel ved kjøring privat, og hjem/arbeid. Trodde jeg bare skulle registrere x antall km på hver enkelt, i hver lønnsperidoe - men ser mange skriver at det skal rapporteres "totalt antall kjørte km, herav km hjem/arbeid". Vi har jo noen biler, som rullerer noe - og kan derfor ikke registrere noen bil på noen ansatte... de blir brukt litt privat, og det er dette jeg skal rapportere inn... men på hvilken lønnsart.....?

 

Prøvde å legge inn satsen på 3,40 på lønnsart 70 (fri bil), men denne lønnsarten er ugyldig da man prøver å registrere den inn på periodens lønn. 

På Lønnsart 71 (fri bil hjem/arbeid) får jeg ikke lagt inn satsen engang...

Anonymous
Ikke relevant

av Anonymous

Hei,

Jeg måtte få dette ferdig, så ringte support. Vi har abax, men kun 2 av bilene kan velge privat-kjøring, derfor er det enkelt for meg å innberette på disse 2. De andre har ikke privat kjøringsvalg i bilene., og skal ikke bruke de privat.

Vedlegger det jeg fikk tilsendt, og det gikk kjempebra.  Ikke sikker på om du MÅ legge inn listepris etc.... Jeg utelot forsikring ++ Det gikk bra,så kanskje den vil greie seg med reg.nr....

Lykke til!

Gå til de områdene du ønsker å legge til og velg "Legg til i Mine områder"