Mine områder
Hjelp
Marianne Nilsen2
CHAMPION ***

Etterlønn

av Marianne Nilsen2

Hei dere supre lønnsmedarbeidere der ute 🙂

 

Kan noen sparre litt med meg, vi har en medarbeider som skal jobbe ut mnd. men skal få lønn i oppsigelsestiden sin 3 mnd. hva vil dere gjøre med skatten her?

 

Vi er litt usikre på hva som egentlig er rett, først så tenkte vi på å korrigere, så ble vi usikre, vi vurderer også bare å la skatten stå. Usikkerheten dukker opp da vi tenker på om, hva hvis han får en ny jobb før det har gått 4 mnd. da betaler han kanskje litt for lite skatt hvis vi justerer, så har vi andre veien, hvis vi lar skatten stå slik den er så kan den ansatte kanskje bli noe grinete når vi tar såpass mye i skatt. Hjelper lite å si at han kanskje vil få igjen neste år.

 

Noen glupe innspill her ute???

7 SVAR 7
Anonymous
Ikke relevant

av Anonymous

Hei

Jeg hadde valgt vanlig trekk etter skattekortet til den ansatte.

Skulle ha bli grinete for at han betaler mye skatt ville jeg bedt han om å endre skattekortet sitt i perioden han evnt får lønn fra 2 steder.

Kan jo evnt be han si ifra om han får seg ny jobb og huke av som biarbeidsgiver.

 

Marianne Nilsen2
CHAMPION ***

av Marianne Nilsen2

Så du ville ikke ha korrigert skatten? vi snakker om ca. 20000 mer i skatt enn hvis han hadde fått dette utbetalt hver. mnd. frem til han slutter i juni.

1 lønn utgir ca 5000 nå skal vi ha 4 mnd. lønner ut med engang + sluttoppgjør.

Anonymous
Ikke relevant

av Anonymous

Ah da misforsto jeg litt. Han får alt utbetalt nå med en gang.

jeg ville nok riktignok kjørt vanlig skatt på alt.

Det vil være  umulig for dere å vite om han får seg jobb eller ikke i løpet av perioden.

Er det egentlig deres jobb å vite det?

 

Marianne Nilsen2
CHAMPION ***

av Marianne Nilsen2

Litt usikker på svaret ditt nå, mener du da at vi bør justere? at det blir mest korrekt.

Godkjent løsning
TorunnS
CHAMPION ***

av TorunnS

Viss han får alt utbetalt no med ein gong så må det vel vera tabell på vanleg mnd. lønn og % på resten.

 

Viss han får det utbetalt kvar måned framover ville eg kjørt vanleg skatt inntil han gir beskjed om at han har fått ny jobb og at du skal vera biarbeidsgjevar.

Marianne Nilsen2
CHAMPION ***

av Marianne Nilsen2

Takk Torunn

 

Vi var inne på den tanken også, så da tror jeg vi går for den 🙂

Anonymous
Ikke relevant

av Anonymous

Jeg ville ikke gjort noen endringer i skatten og trukket etter det skattekortet sier.

 

Gå til de områdene du ønsker å legge til og velg "Legg til i Mine områder"