Mine områder
Hjelp
Anonymous
Ikke relevant

Feilmelding "Klassen er ikke registrert, ClassID:" når man åpner Systemvedlikehold - 5.19.4

av Anonymous

Etter oppgradering til 5.19.4 får jeg feilmelding på klienten når de skal inn i Systemvedlikehold ("Klassen er ikke registrert, ClassID: {EA..."). Programmet ser ut til å fungere normalt men klientene får ikke kjørt backup før godkjenninger.

Har forsøkt å kjøre klient installasjon på nytt (WSSetup), men dette resulterer i feil "Missing Connection or ConnectionString" og man kommer ikke inn i programmet.

Ved å kjøre server installasjonsfila (HL5_K_Setup) og avbryte etter "SQL 2012 Native Client", for så igjen installere klienten (WSSetup) så fungerer programvaren.

 

Den ene klienten må nå kjøre Lønn som administrator for å komme inn i Systemvedlikehold, hvis ikke henger programvaren seg og man må avslutte den via oppgavebehandling. Men dette er kun på denne brukerens pc.

 

Er dette en kjent feil? Skal ikke workstation klienter fungere automatisk etter oppgradering?

2 SVAR 2
Karina Tonheim
CONTRIBUTOR *

av Karina Tonheim

Samme problem hos oss. 

Noen som vet løsningen på dette?

av Vidar_Teknisk_Avd

Pga at Altinn bytter TLSversjon til 1.2 den 15 Januar så må WSSetup reinstalleres på alle maskiner satt opp med denne pakka.

I tillegg så må Microsoft® SQL Server® 2012 Native Client - QFE også installeres på alle maskiner med WSSetup installert.

 

Vi har prøvd å informere om dette på nedlastningssiden til Lønn, men det later til å ha gått mange hus forbi så her kunne vi nok ha gjort en bedre jobb. Se hjelpelink under.

Reinstaller WSSETUP på alle klientPCer/terminalservere 

Gå til de områdene du ønsker å legge til og velg "Legg til i Mine områder"