Mine områder
Hjelp
Hilde Andersen2
CHAMPION *

Feriepenger til ansatte som har sluttet

av Hilde Andersen2

 Dette er forslaget:  "I forbindelse med kjøring av lønn og feriepenger, får mange nå i a-meldingen beskjed om å legge inn arbeidsforhold på ansatte som har sluttet.

Dette kan løses ved å sende inn lønn/feriepenger og arbeidsforhold hver for seg."

 

men fungerer ikke dette med å sette statusen til midlertidig aktiv lenger?

synes å huske jeg gjorde dette i fjor...? Blir det ikke rett i Altinn da?

 

 

10 SVAR 10
Anonymous
Ikke relevant

av Anonymous

Hvordan får jeg valgt kun aktive ansatte ved innsending av kun arbeidsforhold, om jeg velger alle personer får jeg mange med feilmelding. Vi har veldig mange ansatte, må jeg hake av en og en ?

Anonymous
Ikke relevant

av Anonymous

Hei, jeg får ameldingen avvist fordi jeg satt midlertidig ansatt på to som skulle ha feriepenger. H&L krever at arbeidsforhold skal angis, og på tross av dette så avvises ameldingen både med og uten ansatt, Jeg finner ikke ut av dette og står helt fast.

, både med og uten ansettelseforhold. Utrolig lang ventetid på support

Marianne Nilsen2
CHAMPION ***

av Marianne Nilsen2

Hei

 

Har du prøvd å høyre klikke på den ansatte for å få åpnet linjen igjen? da kan du legge inn arbeidsforhold, hvis du da får beskjed om hvorfor den ansatte har sluttet, kan du fjerne sluttdato for så  å legge den igjen uten å lagre. Bør få den igjennom da.

Hilde Andersen2
CHAMPION *

av Hilde Andersen2

takk for svar 🙂 Har et spørsmål til: vi har nå kjørt feriepenger, lønn og sluttoppgjør feriepenger til ansatt som slutter 30.06.21(blir pensjonist) Dette ble gjort sammen med resten av de ansatte som fikk feriepenger. Skal sende a-melding nå snart, bør jeg vente med å sette sluttdato på den ansatte, ettersom det er frem i tid? Samme ansatte skal også ha etterbetaling lønn når vi får oppgjøret godkjent. (Dette blir i juli mnd)

Slipper vel å sette inn arbeidsforhold igjen da?

Bjørg Nakken
PARTNER

av Bjørg Nakken

Du kan godt sende inn sluttdato frem i tid. En ansatt MÅ ikke ha et aktivt arbeidsforhold for at du skal kunne innberette noe lønn på han.  Du må imidlertid sette "Midlertidig aktiv" på han igjen i juli også da for at han skal bli med på lønnsberegningen din. 

Hilde Andersen2
CHAMPION *

av Hilde Andersen2

Hei! 

det høres greit ut ja 🙂 Så da ordner det seg med altinn også uten at jeg trenger å sende inn eget på arbeidsforhold? jfr dette:?

forbindelse med kjøring av lønn og feriepenger, får mange nå i a-meldingen beskjed om å legge inn arbeidsforhold på ansatte som har sluttet."

Godkjent løsning
Bjørg Nakken
PARTNER

av Bjørg Nakken

Hei igjen, om du skulle få denne tilbakemeldingen ved innsending av A-meldingen så er det bare å sende inn arbeidsforhold og lønnskjøringen hver for seg uten å gjøre noe inne på de ansatte

Janne Rognli
CONTRIBUTOR *

av Janne Rognli

Betyr det at etter å ha sendt inn A-melding for kun arbeidsforhold, så ved generering av neste A-melding for selve lønnskjøringen så skal man krysse av for "utelate arbeidsforhold fra innsendingen"?

 

 

Bjørg Nakken
PARTNER

av Bjørg Nakken

Det er riktig ja 🙂

Bjørg Nakken
PARTNER

av Bjørg Nakken

Du må fortsatt sette "Midlertidig Aktiv" for at den ansatte skal bli med i lønnsberegningen. Men dette feltet har ikke noe med Altinn å gjøre - kun for utvalg på hvem som skal være med i lønnsberegning

Gå til de områdene du ønsker å legge til og velg "Legg til i Mine områder"