avbryt
Viser resultater for 
Søk heller etter 
Mente du: 
Mine områder

Logg inn Gå til de områdene du ønsker å legge til og velg "Legg til i Mine områder"
Highlighted
CONTRIBUTOR *

Feriepenger

Kan vi utbetale feriepenger for 2019 (opparbeidet i 2018) trekkfritt i januar 2020? Det gjelder 1 ukes feriepenger. Dette på grunn av at en ansatt skulle fått det på desember lønnen men ble dessverre uteglemt.

4 SVAR 4
CHAMPION *

Sv: Feriepenger

Her er min mening.

Hvis det er snakk om at den skulle vært utbetalt denne måneden, så ville jeg kjørt en ekstraskjøring på den ansatte nå i desember, da det er inneværede år den skattefrie delen er tatt høyde for.

Highlighted
CHAMPION ***

Du har rett. Oppdaget en gang for et par år siden at det skal være skattetrekk i det når man venter til året etterpå. Husker ikke hvor det stod.

Highlighted
CONTRIBUTOR *

Vi er i den situasjon at vi før nyttår må betale ansatte for ubrukt ferie i 2019, da den ikke kan overføres til 2020. (All ordinær feriepengeutbetaling ble gjort i juni.) Hvordan gjør jeg dette og er det noe jeg må passe på i den forbindelse? Hvilken lønnsart bruker jeg?

Highlighted

Hei Else Mari 

Beløp for trekt ferie i 2019 som ikke blir tatt ut eller overført til 2020 kan du tilbakebetale som ordinær lønn. Har den ansatte normalt fastlønn, tilbakebetaler du beløpet som fastlønn.