Mine områder
Hjelp
Lise Skarpenes1
CONTRIBUTOR *

Feriepenger

av Lise Skarpenes1

Kan vi utbetale feriepenger for 2019 (opparbeidet i 2018) trekkfritt i januar 2020? Det gjelder 1 ukes feriepenger. Dette på grunn av at en ansatt skulle fått det på desember lønnen men ble dessverre uteglemt.

4 SVAR 4
Anonymous
Ikke relevant

av Anonymous

Her er min mening.

Hvis det er snakk om at den skulle vært utbetalt denne måneden, så ville jeg kjørt en ekstraskjøring på den ansatte nå i desember, da det er inneværede år den skattefrie delen er tatt høyde for.

 

 

TorunnS
CHAMPION ***

av TorunnS

Du har rett. Oppdaget en gang for et par år siden at det skal være skattetrekk i det når man venter til året etterpå. Husker ikke hvor det stod.

 

Anonymous
Ikke relevant

av Anonymous

Vi er i den situasjon at vi før nyttår må betale ansatte for ubrukt ferie i 2019, da den ikke kan overføres til 2020. (All ordinær feriepengeutbetaling ble gjort i juni.) Hvordan gjør jeg dette og er det noe jeg må passe på i den forbindelse? Hvilken lønnsart bruker jeg?

av Elin Hammerud

Hei Else Mari 

 

Beløp for trekt ferie i 2019 som ikke blir tatt ut eller overført til 2020 kan du tilbakebetale som ordinær lønn. Har den ansatte normalt fastlønn, tilbakebetaler du beløpet som fastlønn. 

 

Gå til de områdene du ønsker å legge til og velg "Legg til i Mine områder"