Mine områder
Hjelp
Anonymous
Ikke relevant

Gradert permisjon

av Anonymous

Har en som har 40 % foreldrepermisjon. Hva skal det da stå som staus på personen? Aktiv eller permisjon?

4 SVAR 4
Anonymous
Ikke relevant

av Anonymous

Hei igjen.Flere spørsmål om saken- gradert foreldrepermisjon. Har reg. permisjon i status, det gjør at han ikke kommer med i lønnsberegning da jeg kjører lønn. Nå har jeg foreløpig satt status til midlertidig aktiv. Hva skjer da jeg skal sende a-melding for juni. Hvordan skal dette gjøres?

Han skal ha permisjon i to bolker, en del før ferie og en del etter ferie.Bestilte avstemningsrapport i altinn for å se statusen på han, og da står han med permisjon kun for første perode frem til ferie. Hvordan gjøres dette for å få riktig rapportering

Anne Lise

av Reverta Al-Safar

Flytter dette innlegget til Huldt & Lillevik forum.

Mvh
Reverta  / Support Lønn & HR

Anonymous
Ikke relevant

av Anonymous

Hei. Jeg bruker H&L lønnsprogram. Det du viser til er Visma lønn men fremgangsmåten er forsåvidt lik regner jeg med. Men probemet mitt er at jeg får han ikke med han på lønnskjøringa da han har status:permisjon. Er det riktig at det skal være slik?

av Reverta Al-Safar

Hei Anne Lise.

Dersom den ansatte har 40% foreldrepermisjon, så skal den ansatte ha arbeidsstatus "4 - Permisjon" med en "Perm.prosent" på 40%.
Vi har skrevet mer om dette i brukertipset som du finner her:
https://community.visma.com/no/software/produkter/visma-lonn/Brukertips/Altinn/Innrapportering-av-permisjon/

Mvh
Reverta / Support Lønn & HR

Gå til de områdene du ønsker å legge til og velg "Legg til i Mine områder"