Mine områder
Hjelp
Anonymous
Ikke relevant

Lønn ved dødsfall

av Anonymous

Er det noen som kan være bejelpelig med å forelle meg hvordan lønnsarten på utbetaling av feriepenger fjor (2016) ved dødsfall skal settes opp. Ansatte har ikke tatt ut lønn i 2017. Fikk tips om å kopiere LA 35 og endre lønnsbeskrivelse på a-meldingen lønn etter dødsfall, men jeg får beskjed om at kominasjonen av anngitt lønnsbeskrivelse, fordel, Aga-instillinger, skatteinnstilliner osv ikke er gyldig for noen skatteregel, sjekk oppsett.

7 SVAR 7
Nils Fossum
ACTIVE CONTRIBUTOR *

av Nils Fossum

Hadde et sånt case i fjor og oppdaget da at Huldt & Lillevik ikke er laget for å takle dødsfall. Litt rart egentlig for det er jo en relativt naturlig hendelse. A-ordningen var heller ikke helt forberedt på det før nå fra 2017 mener jeg! 

Wenche M Stålby
CONTRIBUTOR **

av Wenche M Stålby

Husk at all opptjent lønn og feriepenger siste år og inneværende år  - som ikke har kunnet vært til utbetaling før dødsfallet - skal innberettes i egen lønnsbeskrivelse på a-meldingen. Lønn etter dødsfall. 

Velg en egen lønnsart - hvor alt lønnsføres. Korriger i regnskapet - manuelt for feriepenger etc.

Mette Helene Solø1
CHAMPION **

av Mette Helene Solø1

Feriepengene ved dødsfall utbetales som vanlig, men uten skatt og arbeidgiveravgift. Husk å korrigere avsatt arbeidsgiveravgift manuelt i regnskapet.

Anonymous
Ikke relevant

av Anonymous

Hvordan betale ut feriepenger fra i fjor ved dødsfall.

 

Anonymous
Ikke relevant

av Anonymous

Takk, det skal jeg prøve.

 

Anonymous
Ikke relevant

av Anonymous
 
Anonymous
Ikke relevant

av Anonymous

 

Brukte lønnsart 248 forrige måned  (den tror jeg var med systemet).

Den heter Feriepenger slutt v/død

Den har beregningsmåte 18 Feriepenger sluttoppgjør

 

A-meldingsfeltene:

Lønnsbeskrivelse:  velg Lønn etter dødsfall /Lønn

Fordel:  velg Kontantytelse

 

Skatt: Nei

Pensjon: Nei

Registre:  kryss bare av for beløp

 

 

Gå til de områdene du ønsker å legge til og velg "Legg til i Mine områder"