Mine områder
Hjelp
Marianne Nilsen2
CHAMPION ***

Inntektsmelding for de med kortere enn normal arbeidsgiverperiode Corona karantene

av Marianne Nilsen2

Hei

I disse Corona tider så lurer vi på så mangt, jeg lurer på om det er noen av dere som vet hva vi skal gjøre med de som har for eksempel kun har 10 dager eller færre med sykemelding (karantene), inntektsmeldingen har vi kun lov til å legge inn 16 dager, og vi bør vel ha gjort dette før vi bruker refusjons skjemaet hos NAV (usikker på om vi kan legge under 16 dager der også), noen som har noe lure forslag????

7 SVAR 7
Godkjent løsning
Marianne Nilsen2
CHAMPION ***

av Marianne Nilsen2

Hvis noen flere enn meg lurte på dette, så har jeg nå et svar til dere.

De som har Corona fravær kortere enn 16 dager, så skal man bruke det nye skjemaet på NAV sine sider, man trenger ikke sende inn inntektsmelding på disse, inntektsmelding gjelder kun for de over 16 dager.

Enel051
CHAMPION ***

av Enel051

Gjelder dette sykepenger? Det skjema var i hvert fall lett å finne. Men verre med omsorgsdagene. Her står det at en kun skal benytte digital inntektsmelding, men finner ingen knapp/lenke for å sende det inn via nav sine sider og når jeg prøver via lønnssystemet får jeg feilmelding og de blir avvist i altinn.

Marianne Nilsen2
CHAMPION ***

av Marianne Nilsen2

Omsorgsdager, da skal du sende innteksts melding, det vanlige skjemaet og så velge omsorgspenger, legg så inne dagene. Det var det de sa hos NAV i hvert fall.

Enel051
CHAMPION ***

av Enel051

Får dere til ås ende via lønnssystemet? Hos meg blir det bare avvist. Mulig det har med periodene å gjøre. Fikk du noen spesifikk beskjed om hvordan det skulle legges inn?

Marianne Nilsen2
CHAMPION ***

av Marianne Nilsen2

Vi bruker Altinn, ikke lønn. Nei bare at vi skulle legge in dagene/perioder.

Enel051
CHAMPION ***

av Enel051

Dere har ikke mulighet for å sende inn via lønnssystem da? Mener jeg har lest at man ikke skal bruke Altinn dersom det er mulig å sende via lønnssystem..?

Marianne Nilsen2
CHAMPION ***

av Marianne Nilsen2

Vi synes det er innviklet fra lønn, så vi bruker Altinn, ikke noe problem det.

Gå til de områdene du ønsker å legge til og velg "Legg til i Mine områder"