for å automatisk få tildelt relevante områder i Mine områder.
for å automatisk få tildelt relevante områder i Mine områder.
Hei
Vi har en gruppe ansatte som ble trukket 50% skatt i januar, dette er korrigert ihht. nytt skattekort, men det vil si at forskuddstrekk totalt sett i februar er som en utbetaling. Vi har altså vært innen grensene for terminen jf. Skatteetatens retningslinjer for korrigering og tilbakemelding av forskuddstrekk:
"Når skattekortet for januar blir tilgjengelig for arbeidsgiveren skal tidligere gjennomført trekk korrigeres etter det nye skattekortet. Slik korrigering må være gjennomført innen utløpet av februar, jf. skattebetalingsforskriften § 5-5-2 annet ledd"
Dette har gått greit på lønnskjøring, men i A-melding får jeg feilmelding 278: Forskuddstrekk for inntektsmottaker er feil. Forskuddstrekk for XXXXXX-XXXXX er X. Forskuddstrekk må være 0 eller et negativt beløp.
Tips til å løse dette?
Takk for hjelp. Vi har nå løst det.
Først reverserte vi korrigeringen i februar, deretter la inn igjen i januar. Alle ansatte har fått det de skulle så ble nullet ut mot 150. A-melding gått igjennom uten feilmeldinger både for periode 1 og 2
Hei,
Jeg er relativt ny bruker av H&L, og fikk akkurat samme feilmelding.
Ble trukket feil skatt av noen i oktober, korrigert nå i november, og ved innsending av a-melding får jeg samme 278 feilmelding.
Trenger ting med teskje siden jeg er ferk 🙂
Hvordan reverserer jeg novemberkjøringen for de det gjelder?
Er det bare å kjøre en lønnskjøring for de det gjelder med samme lønnsart, bare motsatt fortegn som på novemberkjøringen?
For så å opprette en kjøring på januar, med samme lønnsart og sum som på hovedkjøringen i november?
Deretter levere ny a-melding for oktober og november?
Her blir det også to forskjellige terminer...
hei,
vår feil var på grunn av feil utbetaling av lønn. Ansatt sluttet i desember og fikk utbetalt lønn i jan 2019. han tilbakebetalte den. så jeg måtte justere hans lønn og skatt. det ble justert i Feb og da fikk jeg den feilen.
er det samme måte det skal korrigeres? reversere i feb og legge inn på nytt i jan?
mvh
aruna
Sjekken om positivt skattetrekk går på MÅNED og ikke TERMIN. Det heter man skal korrigere A-meldingen den måneden feilen oppstod - så i ditt tilfelle må du korrigere skatten på januarlønnen
Hei,
har fått samme feil.
Januar A-melding er leveret og hvordan kan jeg korrigere i januar lønn nå?
mvh
aruna
Det er bare å ta det på en lønnskjøring og presisere at den er for januar, og så sende a-melding for bare denne. Evt erstatningsmelding for hele januar.
hei,
selv om jeg kjører den i januar , det vil stå med negativ skatt og vil jeg få en feil melding igjen?
mvh
aruna
Karenlyst allé 56
0277 Oslo, Norge
Email: kundesenteret@visma.comCopyright © 2022 Visma.com. All rights reserved.