for å automatisk få tildelt relevante områder i Mine områder.
for å automatisk få tildelt relevante områder i Mine områder.
Er det noen som kan være bejelpelig med å forelle meg hvordan lønnsarten på utbetaling av feriepenger fjor (2016) ved dødsfall skal settes opp. Ansatte har ikke tatt ut lønn i 2017. Fikk tips om å kopiere LA 35 og endre lønnsbeskrivelse på a-meldingen lønn etter dødsfall, men jeg får beskjed om at kominasjonen av anngitt lønnsbeskrivelse, fordel, Aga-instillinger, skatteinnstilliner osv ikke er gyldig for noen skatteregel, sjekk oppsett.
Hadde et sånt case i fjor og oppdaget da at Huldt & Lillevik ikke er laget for å takle dødsfall. Litt rart egentlig for det er jo en relativt naturlig hendelse. A-ordningen var heller ikke helt forberedt på det før nå fra 2017 mener jeg!
Husk at all opptjent lønn og feriepenger siste år og inneværende år - som ikke har kunnet vært til utbetaling før dødsfallet - skal innberettes i egen lønnsbeskrivelse på a-meldingen. Lønn etter dødsfall.
Velg en egen lønnsart - hvor alt lønnsføres. Korriger i regnskapet - manuelt for feriepenger etc.
Feriepengene ved dødsfall utbetales som vanlig, men uten skatt og arbeidgiveravgift. Husk å korrigere avsatt arbeidsgiveravgift manuelt i regnskapet.
Hvordan betale ut feriepenger fra i fjor ved dødsfall.
Takk, det skal jeg prøve.
Brukte lønnsart 248 forrige måned (den tror jeg var med systemet).
Den heter Feriepenger slutt v/død
Den har beregningsmåte 18 Feriepenger sluttoppgjør
A-meldingsfeltene:
Lønnsbeskrivelse: velg Lønn etter dødsfall /Lønn
Fordel: velg Kontantytelse
Skatt: Nei
Pensjon: Nei
Registre: kryss bare av for beløp
Karenlyst allé 56
0277 Oslo, Norge
Email: kundesenteret@visma.comCopyright © 2022 Visma.com. All rights reserved.