for å automatisk få tildelt relevante områder i Mine områder.
for å automatisk få tildelt relevante områder i Mine områder.
Når en ansatt har vært inne og jobbet noen dager under den perioden det skal søkes lønnskompensasjon for, skal det da endres i "lønnskompensasjonssøknaden" til NAV? I og med at det ikke skal endres i permitteringsprosenten til a-meldingen? Hvis vi ikke endrer noe så kommer det opp fullt beløp i søknaden til Nav. Vil de eventuelt korrigere dette opp mot innsendt meldekort fra den ansatte?
Løst! Gå til løsning.
Hei
Her er hva som sto på siden til NAV da jeg var inne for å sende skjema:
https://arbeidsgiver.nav.no/permittering-refusjon/informasjon
3. Rediger opplysninger om de ansatte
Etter at dere har lagt til ansatte i listen, kan dere redigere noen av opplysningene vi har hentet fra A-meldingen:
Permitteringsgrad: Dere kan endre hvor mange prosent den ansatte faktisk har vært permittert dag for dag. Dette skal gjøres:
hvis det er feil permitteringsprosent fra A-meldingen
når ansatt har jobbet utover permitteringsprosenten
når ansatt mottar sykepenger, omsorgspenger eller andre ytelser fra NAV
Dere korrigerer for arbeid eller andre ytelser ved å endre permitteringsprosent, for eksempel endre til 0 % hvis det er jobbet full dag, og 50 % hvis det er jobbet halv dag. Hvis det er arbeidet lørdag eller søndag kan korrigeringen gjøres på fredag eller mandag.
Periode:Dere kan endre datoer for start og slutt hvis dette er rapportert feil i A-meldingen.
startdato for iverksatt permittering
sluttdato for permittering
Hei
Da må du fjerne permitt. de dagene han har jobbet i fraværet og sende inn på den ansatte, da vil de ha datoene i Altinn.
Karenlyst allé 56
0277 Oslo, Norge
Email: kundesenteret@visma.comCopyright © 2022 Visma.com. All rights reserved.