Mine områder
Hjelp

Oppgradere eller ikke oppgradere (1646)?

av Thea Sveinsdatter Breistrand

Først skriver dere:

"Versjon 5.17.2 (1646) er en hovedversjon, og vi anbefaler alle våre kunder å oppgradere til denne versjonen"

 

Deretter:

 

GRUNNET FEIL SOM ER OPPDAGET I VERSJONEN, ANBEFALER VI AT DU AVVENTER Å OPPGRADERE TIL VERSJON 1646 SÅ LENGE DET IKKE ER NØDVENDIG FOR AT DU SKAL FÅ KJØRT FERIEPENGEKJØRINGEN DIN I NÆRMESTE FREMTID. FEILEN SOM ER FUNNET HAR INGEN PÅVIRKNING PÅ SELVE FERIEPENGKJØRINGEN, MEN VIL DERIMOT KUNNE SKAPE PROBLEMER FOR NOEN KUNDER VED INNSENDING AV A-MELDING. DERSOM DU ALLIKEVEL MÅ OPPGRADERE FORDI DU SKAL KJØRE FERIEPENGER SÅ MÅ DU VÆRE OBS PÅ AT DET VIL KOMME EN VERSJON TIL SOM DU KANSKJE MÅ OPPGRADERE TIL.


Betyr dette at dere allikevel ikke anbefaler at man oppgraderer til siste versjon, med mindre man skal kjøre feriepenger i nærmeste fremtid?

24 SVAR 24
Anonymous
Ikke relevant

av Anonymous

Hei,

jeg oppdaget også at skatt ikke blir beregnet når en nuller ut (0/26) ferietrekket på de som ikke skal trekkes ferie, samt at det ikke beregnes skatt i.h .t. tabell på personer som ikke er tatt med i utvalget som det skal genereres ferietrekk på. Måtte derfor legge inn korrigering av forskuddstrekk på flere ansatte. . .

 

Mvh

Nina

Anonymous
Ikke relevant

av Anonymous

Når det gjelder personer med tabellkort, beregnes skatten litt annerledes enn tidligere ved feriepengekjøring. Du sier at det ikke blir beregnet prosentgrunnlag, da høres da ut som det ligger et negativt tabellgrunnlag på personen. Det som skjer nå er at når tabellgrunnlaget er negativt, når du har generert trekk for feriefravær, og har trekkpliktige ytelser i tillegg, vil det ikke bli beregnet prosenttrekk før grunnlag prosent overstiger det negative tabellgrunnlaget. Se forøvrig eksempler på skattberegning ved feriepengekjøring i linken under.

https://community.visma.com/no/software/produkter/Huldt--Lillevik/Brukertips/Ferie-og-feriepenger/Skatteberegning-ved-feriepengekjoring/

Mvh


Kenneth

Visma/Huldt & Lillevik

Anonymous
Ikke relevant

av Anonymous

Vi jobber med en mulig løsning på utfordringen med personer som kun har prosentkort hvor det ikke beregnes forskuddstrekk ved positivt prosentgrunnlag.

 

Mvh


Kenneth

Visma/huldt & Lillevik

Marianne G
CONTRIBUTOR ***

av Marianne G

Jeg får feil også på personer som har tabellkort...

Lønnsart med prosenttrekk registrert på person med tabellkort, men det legger seg ikke noe beløp i feltet "grunnlag prosent" og blir heller ikke trukket noe skatt.

 

Anbefaler alle å sjekke litt ekstra nøye før feriepengene kjøres.

 

Unni Akre-Aas
CONTRIBUTOR *

av Unni Akre-Aas

Hei

Fikk mail i dag at det er problemer i forbindelse med feriepengeutbetaling for alle som kun har prosentkort i den nye versjonen, som kom 2.juni. Kommer det en rettelse på den versjonen snart?

Mvh

Unni

Anonymous
Ikke relevant

av Anonymous

Ny versjon er nå publisert for nedlastning.

https://community.visma.com/no/software/produkter/Huldt--Lillevik/nedlastinger/Huldt--Lillevik-51551334oppdatering/

Anonymous
Ikke relevant

av Anonymous

Fikk beskjed av support at den kommer i løpet av morgendagen!

Mvh

Nina

Anonymous
Ikke relevant

av Anonymous

Hei

Når komme det ny versjon av Huldt & Lillevik Lønn? Skal ubetale feriepenger neste uke.

 

 

Mvh

Trude Hauge

Anonymous
Ikke relevant

av Anonymous

Fikk ordnet feilen via support

 

Ellen Hansen3
CONTRIBUTOR *

av Ellen Hansen3

Når kommer (1647) versjonen?

Anonymous
Ikke relevant

av Anonymous

Ups! Ser nå at ingen lønn blir utregnet. Dette er litt krise da vi må ha inn lønn til 30.

Anonymous
Ikke relevant

av Anonymous

Jeg lastet inn den nye versjonen da det sto noe om at hadde du ikke egendefinerte kalendermaler gikk det bra. Jeg får dog en melding opp som sier "Feil med lønnsberegning" hvis jeg klikker på menyen til venstre. skal jeg bare overse den, eller er det en reell feil?

Anonymous
Ikke relevant

av Anonymous

Hva må vi gjøre som betaler ut både feriepenger og variabler/overtid mm.  i en og samme kjøring ? Normal skatt eller skatt ved ferielønn ? Skatt prosent på alle lønnsarter ?

Noe spesielt og huske på her ?

 

Noen som har gjort erfaring med dette nå i mai 2017 ?  

Marianne G
CONTRIBUTOR ***

av Marianne G

Et tilleggsspørsmål:

Hva med oss som er i Cloud? Når vil den nyeste versjonen komme der? Blir det også i uke 22?

Marianne G
CONTRIBUTOR ***

av Marianne G

Hei, igjen

Nedlastninger? Finner ikke den meldingen der, men syns også det var et rart sted å legge viktige beskjeder.
Jeg har aldri behov for å gå inn der, så håper det kommer informasjon helst på forsiden senere 🙂

 

Anonymous
Ikke relevant

av Anonymous

Se informasjon vedrørende ny versjon her:

https://community.visma.com//Custom/Templates/Page.aspx?id=25297&epslanguage=no

Anonymous
Ikke relevant

av Anonymous

Meldingen ligger under Nedlastninger.

Marianne G
CONTRIBUTOR ***

av Marianne G

Hei
Jeg lurer også på hvor denne meldingen er lagt ut.

Klarer ikke se den på forsiden her, og har heller ikke mottatt noen mail om dette.

 

Anonymous
Ikke relevant

av Anonymous

Hei

Hvor lang tid regner dere med at det tar før den endelige versjonen er klar?

Anonymous
Ikke relevant

av Anonymous
Du kan sende inn a-melding på versjon 1646.
Utfordringene i versjonen er at systemet ikke gir feilmelding dersom du har lønnsarter som mangler tilleggsopplysninger. Dette innebærer at du sende inn a-melding med feil. Resultatet om tilleggsopplysninger mangler er at du vil få brudd på F200 på returmeldingen fra Altinn.
Dersom du opplever denne feil må du kontakte support for å få hjelp til å rette opp.
Jeg oppdaterer artikkelen her så snart ny versjon er klar.
Gå til de områdene du ønsker å legge til og velg "Legg til i Mine områder"