Mine områder

Logg inn Gå til de områdene du ønsker å legge til og velg "Legg til i Mine områder"
Huldt & Lillevik Lønn
avbryt
Viser resultater for 
Søk heller etter 
Mente du: 

Oppgradere eller ikke oppgradere (1646)?

Først skriver dere:

"Versjon 5.17.2 (1646) er en hovedversjon, og vi anbefaler alle våre kunder å oppgradere til denne versjonen"

Deretter:

GRUNNET FEIL SOM ER OPPDAGET I VERSJONEN, ANBEFALER VI AT DU AVVENTER Å OPPGRADERE TIL VERSJON 1646 SÅ LENGE DET IKKE ER NØDVENDIG FOR AT DU SKAL FÅ KJØRT FERIEPENGEKJØRINGEN DIN I NÆRMESTE FREMTID. FEILEN SOM ER FUNNET HAR INGEN PÅVIRKNING PÅ SELVE FERIEPENGKJØRINGEN, MEN VIL DERIMOT KUNNE SKAPE PROBLEMER FOR NOEN KUNDER VED INNSENDING AV A-MELDING. DERSOM DU ALLIKEVEL MÅ OPPGRADERE FORDI DU SKAL KJØRE FERIEPENGER SÅ MÅ DU VÆRE OBS PÅ AT DET VIL KOMME EN VERSJON TIL SOM DU KANSKJE MÅ OPPGRADERE TIL.

Betyr dette at dere allikevel ikke anbefaler at man oppgraderer til siste versjon, med mindre man skal kjøre feriepenger i nærmeste fremtid?

24 SVAR 24

Re: Oppgradere eller ikke oppgradere (1646)?

Det vil komme en ny versjon av Huldt & Lillevik Lønn om ikke lenge.

Med bakgrunn i dette anbefaler vi å avvente med oppgradering, med mindre du trenger funksjonaliteten for utbetaling av feriepenger umiddelbart.

Dette for å unngå at du må oppgradere 2 ganger.

CONTRIBUTOR *

Takk for beskjed, vil du oppdatere tråden her når ny versjon er tilgjengelig slik at vi kan følge med her?

CONTRIBUTOR **

heisann!

hvor finner vi meldigen om at vi skal avvente oppgrqdering?

har ikke sett den før nå som Thea spurte... ?

får vi ikke mail? Har lagt inn varsel på alt slik..

CONTRIBUTOR **

Wenche: jeg har oppgradert til 1646, og skal kjøre feriepenger i uke 22, bet.dato 2.6.17

Så hvis det er innsending av a-melding som er problemet, kan jeg da kjøre feriepengene med 1646. og så avvente med å sende a-melding til jeg har oppgradert igjen?

Du kan sende inn a-melding på versjon 1646.
Utfordringene i versjonen er at systemet ikke gir feilmelding dersom du har lønnsarter som mangler tilleggsopplysninger. Dette innebærer at du sende inn a-melding med feil. Resultatet om tilleggsopplysninger mangler er at du vil få brudd på F200 på returmeldingen fra Altinn.
Dersom du opplever denne feil må du kontakte support for å få hjelp til å rette opp.
Jeg oppdaterer artikkelen her så snart ny versjon er klar.
CONTRIBUTOR **

Hei

Hvor lang tid regner dere med at det tar før den endelige versjonen er klar?

Highlighted
CONTRIBUTOR ***

Hei
Jeg lurer også på hvor denne meldingen er lagt ut.

Klarer ikke se den på forsiden her, og har heller ikke mottatt noen mail om dette.

Meldingen ligger under Nedlastninger.

Se informasjon vedrørende ny versjon her:

https://community.visma.com//Custom/Templates/Page.aspx?id=25297&epslanguage=no

CONTRIBUTOR ***

Hei, igjen

Nedlastninger? Finner ikke den meldingen der, men syns også det var et rart sted å legge viktige beskjeder.
Jeg har aldri behov for å gå inn der, så håper det kommer informasjon helst på forsiden senere :-)

CONTRIBUTOR ***

Et tilleggsspørsmål:

Hva med oss som er i Cloud? Når vil den nyeste versjonen komme der? Blir det også i uke 22?

CONTRIBUTOR *

Hva må vi gjøre som betaler ut både feriepenger og variabler/overtid mm.  i en og samme kjøring ? Normal skatt eller skatt ved ferielønn ? Skatt prosent på alle lønnsarter ?

Noe spesielt og huske på her ?

Noen som har gjort erfaring med dette nå i mai 2017 ?  

CONTRIBUTOR ***

Jeg lastet inn den nye versjonen da det sto noe om at hadde du ikke egendefinerte kalendermaler gikk det bra. Jeg får dog en melding opp som sier "Feil med lønnsberegning" hvis jeg klikker på menyen til venstre. skal jeg bare overse den, eller er det en reell feil?

CONTRIBUTOR ***

Ups! Ser nå at ingen lønn blir utregnet. Dette er litt krise da vi må ha inn lønn til 30.

CONTRIBUTOR *

Når kommer (1647) versjonen?

CONTRIBUTOR ***

Fikk ordnet feilen via support

CONTRIBUTOR *

Hei

Når komme det ny versjon av Huldt & Lillevik Lønn? Skal ubetale feriepenger neste uke.

Mvh

Trude Hauge

CONTRIBUTOR *

Fikk beskjed av support at den kommer i løpet av morgendagen!

Mvh

Nina

Ny versjon er nå publisert for nedlastning.

https://community.visma.com/no/software/produkter/Huldt--Lillevik/nedlastinger/Huldt--Lillevik-51551334oppdatering/